Με γνώμονα την ασφάλεια
της ναυσιπλοΐας και την
ασφαλή διακίνηση των
επιβατών, το υπουργείο
Ναυτιλίας & Νησιωτικής
Πολιτικής εξέδωσε
κατευθυντήριες οδηγίες
προς τις ακτοπλοϊκές
εταιρείες, για τη
μεταφορά οχημάτων
εναλλακτικών καυσίμων
(AFVs) με τα πλοία της
ακτοπλοΐας, με σκοπό την
ενημέρωση, πρόληψη και
τον περιορισμό πιθανών
κινδύνων.
Σημειώνεται ότι στα AFVs
περιλαμβάνονται: α) τα
αμιγώς ηλεκτρικά και
επαναφορτιζόμενα
υβριδικά οχήματα που
φέρουν συσσωρευτές
(μπαταρίες) και β) τα
οχήματα που
χρησιμοποιούν
υγροποιημένα και
συμπιεσμένα αέρια
καύσιμα.
Οι κατευθυντήριες
οδηγίες βασίστηκαν σε
μελέτη του Ευρωπαϊκού
Οργανισμού για την
Ασφάλεια στη Θάλασσα
(EMSA) και την μέχρι
τώρα διεθνή εμπειρία
καθώς το ζήτημα
μεταφοράς AFVs με πλοία
έχει απασχολήσει σχετικά
πρόσφατα τη διεθνή
ναυτιλιακή κοινότητα.
Ως εκ τούτου και για
λόγους πρόληψης, οι
προαναφερόμενες οδηγίες
προς τους οδηγούς των
AFVs που θέλουν να
επιβιβαστούν σε
ακτοπλοϊκό πλοίο,
αναφέρουν ότι:
«α) στα αμιγώς ηλεκτρικά
ή επαναφορτιζόμενα
υβριδικά οχήματα πρέπει
να γίνεται έλεγχος της
θερμοκρασίας των
συσσωρευτών, ενώ το
επίπεδο φόρτισης θα
πρέπει να είναι έως 40%
της συνολικής
χωρητικότητάς αυτών και
β) στα οχήματα λοιπών
εναλλακτικών καυσίμων,
όπως υγραερίου ή φυσικού
αερίου, οι δεξαμενές
τους να μην περιέχουν
καύσιμο άνω του 50% της
συνολικής τους
χωρητικότητας».
Επισημαίνεται ότι
υπάρχει υποχρέωση από
τους επιβάτες – οδηγούς
να ενημερώνουν άμεσα το
πλήρωμα του πλοίου σε
περίπτωση λήψης
οποιασδήποτε ένδειξης
συναγερμού από το όχημά
τους.
«Δεν επιτρέπεται να
γίνεται φόρτωση των
οχημάτων AFVs που έχουν
βλάβη στο σύστημα
τροφοδοσίας τους και
στις δεξαμενές ή στους
συσσωρευτές τους (στην
περίπτωση που αυτά δεν
έχουν αφαιρεθεί). Η
ευθύνη για την
διασφάλιση ότι στο όχημα
δεν υφίσταται βλάβη ή
ζημιά στο σύστημα
τροφοδοσίας, στις
δεξαμενές ή στους
συσσωρευτές του, βαρύνει
αποκλειστικά τους
κατόχους των οχημάτων
αυτών και η ακτοπλοϊκή
εταιρεία δύναται να το
εξασφαλίσει με όποιο
τρόπο αυτή ορίσει».
Τέλος, «δεν θα
επιτρέπεται η φόρτιση
ηλεκτρικών και
επαναφορτιζόμενων
υβριδικών οχημάτων επί
του πλοίου ενώ θα πρέπει
να διασφαλίζεται ότι τα
ηλεκτρικά και
επαναφορτιζόμενα
υβριδικά οχήματα δεν θα
είναι συνδεδεμένα με
κάποια πηγή ηλεκτρικού
ρεύματος επί του
πλοίου». |