|
Για την ακρίβεια, ο
όγκος των πωλήσεων
μειώθηκε σε ετήσια βάση
κατά 44,6%, σύμφωνα με
σε νέα δεδομένα από το
Worldwide Quarterly
Augmented and Virtual
Reality Headset Tracker
της International Data
Corporation (IDC). Η
καθοδική πίεση από την
παγκόσμια οικονομία
περιόρισε τη ζήτηση, ενώ
ο αρνητικός αντίκτυπος
μιας αύξησης της τιμής
στα δημοφιλή ακουστικά
της κατηγορίας φρέναρε
την ανάπτυξη στην αγορά.
Η υποτονικότητα του
κλάδου δεν αποτελεί
έκπληξη για τους
αναλυτές, δεδομένης της
οικονομικής ύφεσης και
της μικρής δεξαμενής
προμηθευτών για
ακουστικά AR και VR.
Στην πραγματικότητα, οι
όγκοι του 2023
αναμένεται να είναι
μόλις ελαφρώς υψηλότεροι
από το 2017, με 8,5
εκατ. ακουστικά να
πωλούνται φέτος διεθνώς.
Ανάκαμψη από το 2024
Ωστόσο, πολλά έχουν
αλλάξει τα τελευταία
χρόνια, καθώς τα
αυτόνομα ακουστικά είχαν
σύνθετο ετήσιο ρυθμό
ανάπτυξης (CAGR) 57,5%. “Τα
τελευταία χρόνια,
η Meta και
η Qualcomm έχουν
βελτιώσει ριζικά το
τοπίο του AR/VR,
επιτρέποντας στη
βιομηχανία να προχωρήσει
πέρα από την απλή
εικονική πραγματικότητα,
ανοίγοντας τον δρόμο για
παιχνίδια VR και πολλές
περιπτώσεις εταιρικής
χρήσης”, αναφέρει η
IDC.
“Καθώς η Sony μαζί με
την MediaTek και
την Apple έχουν μπει
στην αγορά, ανοίγουν τον
δρόμο για εμπειρίες
επόμενης γενιάς,
οδηγώντας ενδεχομένως
τις
τεχνολογίες AR και VR σε
μαζικότερη υιοθέτηση”,
σχολιάζουν οι αναλυτές
της εταιρείας.
Ενώ το 2023 θα είναι
άλλη μια χρονιά πτώσης
για τις αποστολές
ακουστικών AR/VR, η IDC
προβλέπει ότι η αγορά θα
ανακάμψει το 2024, με
τις πωλήσεις να
αυξάνονται σε ποσοστό
της τάξης του 47% σε
ετήσια βάση, χάρη στις
νέες συσκευές από Meta
και ByteDance, την
εισαγωγή του Vision Pro
της Apple και την
αυξανόμενη παρουσία
μικρότερων εταιρειών.
Μέχρι το 2027, η αγορά
αναμένεται να φτάσει τα
30,3 εκατ. μονάδες
παγκοσμίως.
“Η αγορά AR/VR βρίσκεται
σε ένα κρίσιμο σημείο
της σύντομης ιστορίας
της. Η είσοδος
της Apple το επόμενο
έτος θα εντείνει την
προσοχή σε μια μικρή
αγορά, αλλά θα αναγκάσει
και άλλες εταιρείες να
ανταγωνιστούν με
διαφορετικούς τρόπους”, σχολιάζει
η IDC.
Οι κατασκευαστές
Η θέση της Meta ως
ηγέτης της αγοράς δεν
έχει αλλάξει, καθώς η
εταιρεία κατείχε μερίδιο
αγοράς 50,2% κατά τη
διάρκεια του 2ου
τριμήνου του 2024.
Ωστόσο, η εταιρεία
αντιμετωπίζει μια
πρόκληση από τη Sony
(27,1% μερίδιο αγοράς)
και την ByteDance
(μερίδιο 9,6%), καθεμία
από τις οποίες κέρδισε
μερίδιο το 2ο τρίμηνο
του 2023.
Την πρώτη πεντάδα των
κορυφαίων κατασκευαστών
συσκευών VR/AR
συμπλήρωσε η Xreal
(πρώην Nreal) και η
DPVR, καθεμία από τις
οποίες είχε μερίδιο
ελαφρώς μεγαλύτερο από
2%, σύμφωνα πάντα με τα
στοιχεία της IDC. |