Το ακριβές ποσό όπως
διευκρίνισε κατά την
τηλεδιάσκεψη με τους
αναλυτές ο Αναπληρωτής
διευθύνων σύμβουλος της
εταιρείας κ. Πέτρος
Τζαννετάκης, θα
προσδιοριστεί στα τέλη
Σεπτεμβρίου.
«Η αγορά καυσίμων στην
Ελλάδα συνέχισε να
αναπτύσσεται το πρώτο
εξάμηνο του έτους, οι
επιδόσεις της εταιρείες
είναι υγιείς και
ισχυρές, είμαστε
αισιόδοξοι για το
υπόλοιπο του έτους, οι
μακροπρόθεσμοι ορίζοντές
της εταιρείας είναι
θετικοί, δεν βλέπουμε
κάποια μεγάλη αρνητική
μετατόπιση», σημείωσε ο
Πέτρος Τζαννετάκης.
Ο λογαριασμός της
εισφοράς
«Μέχρι το τέλος του
Σεπτεμβρίου θα έχουμε
προσδιορίσει την
επίπτωση της έκτακτης
εισφοράς της κυβέρνησης
στα διυλιστήρια. Εκτιμώ
πως θα κινηθεί λίγο πιο
κάτω από τα 205 εκατ.
ευρώ που έχουμε
προσδιορίσει, αυτός
είναι ο μέγιστος
αντίκτυπος που
υπολογίσαμε», σημείωσε.
Η εισφορά αφορούσε στα
πλεονάζοντα κέρδη της
οικονομικής χρήσης του
2023. Η Μotor Oil εκτιμά
το ύψος της καθαρής
φορολογικής επιβάρυνσης
από την έκτακτη
προσωρινή συνεισφορά
αλληλεγγύης που θα
λογισθεί στην οικονομική
χρήση 2024, σε περίπου
205 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση
της Motor Oil «σε
επίπεδο καθαρής
κερδοφορίας τα
αποτελέσματα της χρήσης
2024 θα επηρεαστούν
αρνητικά λόγω επιβολής
της έκτακτης εισφοράς
αλληλεγγύης».
Σύμφωνα με τις
οικονομικές καταστάσεις,
τα έσοδα για τη
συγκεκριμένη περίοδο
ήταν υψηλότερα κατά 5%
καθώς ανήλθαν στα 6,2
δισ. ευρώ, ενώ τα κέρδη
προ φόρων τόκων και
αποσβέσεων (EBITDA)
εκτινάχθηκαν στα 639
εκατ. ευρώ, ήτοι ήταν
αυξημένα κατά 19%.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA
έκλεισαν ανοδικά κατά 4%
στα 624 εκατ. ευρώ.
Για το τάνκερ Sounion
Το ανώτατο στέλεχος του
πετρελαϊκού και
ενεργειακού ομίλου
αναφέρθηκε και στο τάνκερ
Sounion, το
οποίο μεταφέρει φορτίο
της Μotor Οil και
χτυπήθηκε από τους Χούθι
στο λιμάνι της Υεμένης η
οποία ελέγχεται από τους
αντάρτες. Το Sounion
μεταφέρει 150.000 τόνους
αργού πετρελαίου και
παραμένει
ακινητοποιημένο.
Ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε
πριν από λίγο ότι
κατόπιν πολιτικών
παρεμβάσεων έγινε δεκτό
από τους Χούθι να
επιτρέψουν την επισκευή
του πλοίου,
τονίζοντας ότι οι
επιπτώσεις για τον όμιλο
από την καθυστέρηση στη
παράδοση του φορτίο
είναι ελεγχόμενες. |