| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τρίτη, 28/05/2024

 

 

Τρέχει και δεν φτάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να βάλει σε τάξη το κυκλοφοριακό χάος Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Εστιάζοντας στις μεγαλύτερες πληγές των δύο πόλεων, που δεν είναι άλλες από τον Κηφισό και τα έργα του Flyover αντίστοιχα, αναζητά τεχνικό σύμβουλο, προκειμένου να προσδιορίσει τις παρεμβάσεις – κλειδιά που θα μπορούσαν να δώσουν ανάσα σε χιλιάδες οδηγούς.

 

 

Το καθημερινό «SOS» που εκπέμπουν οι οδηγοί, οι οποίοι πλέον εγκλωβίζονται στα οχήματά τους και εκτός ωρών αιχμής, έθεσε επιτέλους σε κίνηση το αρμόδιο υπουργείο, που ετοιμάζεται να εκπονήσει κυκλοφοριακή μελέτη για τον Κηφισό. Στόχος της μελέτης θα είναι η βελτίωση της κυκλοφοριακής διαχείρισης του άξονα, από τον κόμβο του ΣΕΦ ως τον κόμβο της Αττικής Οδού, παρότι σε πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις του ο υπουργός κ. Χρήστος Σταϊκούρας, «ξόρκιζε» το πρόβλημα, πετώντας το μπαλάκι της διαχείρισης στην Περιφέρεια Αττικής.

Όπως φαίνεται, όμως, από τη σχετική απόφαση έγκρισης, ο τεχνικός σύμβουλος που θα επιλεγεί με fast track διαδικασία, μέσω πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση, θα αναλάβει για λογαριασμό της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών την εκπόνηση της μελέτης κυκλοφοριακής βελτίωσης του Κηφισού. Θα προσδιοριστούν παρεμβάσεις μικρού ή μεσαίου κόστους στην υφιστάμενη υποδομή, που μπορούν να δώσουν γρήγορες νίκες. Ζητούμενο, όμως, αποτελεί και η αναβάθμιση υφισταμένων ή η κατασκευή εναλλακτικών οδικών αξόνων.

Η δύσκολη εξίσωση του Κηφισού

Ο Κηφισός είναι αναμφισβήτητα ο μεγάλος ασθενής της πρωτεύουσας. Η κατάσταση είναι αβίωτη όλο και περισσότερες ώρες της ημέρας, με κατά μέσο όρο 2.000 οχήματα την ώρα σε κάθε λωρίδα. Στις δε ώρες αιχμής, οι διελεύσεις στον άξονα υπερβαίνουν τις 16.000 την ώρα. Μόλις η ταχύτητα των οχημάτων πέσει από τα 60-65 χλμ./ώρα στην αιχμή δημιουργείται συμφόρηση.

Τα καμπανάκια ότι ο Κηφισός έχει ξεπεράσει τα όριά του χτυπούσαν από το 2018-2019, όμως μετά την πανδημία τα πράγματα γίνονται όλο και πιο δύσκολα. Αυτό, βεβαίως, δεν είναι παράλογο, αφού στο σύνολό τους οι υποδομές της πρωτεύουσας είναι φτιαγμένες για 1 εκατ. οχήματα, ενώ σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 3.179.189 οχήματα, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΕΜΠ.

Ειδικότερα, ο Κηφισός σχεδιάστηκε το 1995 για να συνδέσει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, όμως εξυπηρετεί αστικές περιοχές. Για αυτό και έχει δεκάδες κόμβους, όπου προστέθηκαν λωρίδες για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των οχημάτων, τις οποίες όμως η πλειοψηφία των οδηγών χρησιμοποιεί σαν κύριες λωρίδες. Μάλιστα, εκεί που έξοδοι έκλεισαν, όπως στο ρεύμα καθόδου στην οδό Περισσού, οι λωρίδες πρόσβασης αφέθηκαν να περισσεύουν, επιβαρύνοντας προφανώς την κυκλοφορία.

Παράλληλα, είναι ο μοναδικός άξονας που τροφοδοτεί την κυκλοφορία προς τους μεγαλύτερους κόμβους της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά και το «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Αττικής Οδού. Στους παράδρομους υπάρχουν αποθήκες και κέντρα logistics, ενώ εξυπηρετεί και την κίνηση προς Λαμία και Κόρινθο.

Οι περιπέτειες του Flyover

Στην περίπτωση του Flyover, που έχει δημιουργήσει μεγάλες κυκλοφοριακές αρρυθμίες στην πόλη, ο τεχνικός σύμβουλος θα αναλάβει τον έλεγχο των κυκλοφοριακών μελετών που δρομολογούνται για την άμβλυνση των επιπτώσεων του εν εξελίξει έργου στον γενικότερο πολεοδομικό ιστό της πόλης. Ειδικότερα, θα ελέγχει, θα αξιολογεί και θα καθοδηγεί, σε συνεργασία και με τη σύμφωνη γνώμη τηςαρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου, τους μελετητές.

Εδώ, διαμορφώνεται ένα πολύπλοκο σχήμα, καθώς οι εν λόγω μελέτες, που δεν αφορούν στο ίδιο το έργο αυτό, αλλά στις συνέπειές του, αντί να έχουν γίνει προτού ξεκινήσουν οι εργασίες, ώστε να διασφαλιστεί η μικρότερη δυνατή όχληση, γίνονται κατόπιν εορτής. Η αλληλουχία των ενεργειών, δε, ξεκινάει από τη συγκέντρωση των προτάσεων των φορέων (τροχαία, ΟΑΣΘ, ΟΤΑ) από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Αυτές θα αξιολογούνται από το ΙΜΕΤ, ώστε να διαμορφώνονται τα προτεινόμενα μέτρα.

Εν συνεχεία, θα αναλαμβάνει η συντονιστική επιτροπή υπό τον υφυπουργό Μακεδονίας και Θράκης να οριστικοποιήσει τα μέτρα υπό τη μορφή κυκλοφοριακής μελέτης. Ο υπό επιλογή τεχνικός σύμβουλος θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι οι μελέτες θα συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα, ελαχιστοποιώντας τα κυκλοφοριακά προβλήματα στην πόλη.

Εντωμεταξύ, η αναβολή της συζήτησης των κύριων προσφυγών ακύρωσης, που έχουν καταθέσει στο ΣτΕ φορείς και σύλλογοι κατοίκων εναντίον της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου φέρνει νέες αναταράξεις. Ουσιαστικά, με τις πρόδρομες εργασίες επί του παρόντος να βρίσκονται σε εξέλιξη, η τύχη του έργου τίθεται σε αναμονή τουλάχιστον πενταμήνου ως τις 16 Οκτωβρίου.

Σημειώνεται ότι η αναβολή ζητήθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαβούλευση επί τις τροποποιημένης Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του έργου. Μία διαβούλευση που οι εκπρόσωποι των φορέων τονίζουν ότι θα έπρεπε να γίνει πριν την τροποποίηση, και πάντως όχι όταν οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη.

Πηγή: Business Daily

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum