Πρόκειται για την πρώτη
αναδιάρθρωση, η οποία
συγκεντρώνει τόσο μεγάλο
ενδιαφέρον. Κι αυτό,
αναμφίβολα, σχετίζεται
τόσο με την αλλαγή
των κριτηρίων εισαγωγής, όσο
και με το ευρύτερα
θετικό κλίμα της αγοράς,
το οποίο έχει αυξήσει
τον ανταγωνισμό.
Όπως γράφει ο Γεράσιμος
Χιόνης στην
Ναυτεμπορική, σήμερα,
όπως είναι γνωστό, στον
δείκτη των blue chips
συγκαταλέγονται οι εξής
εισηγμένες: Alpha Bank,
Autohellas, Cenergy,
Coca – Cola, Eurobank,
Helleniq Energy, Jumbo,
Lamda Development, Quest
Συμμετοχών, Titan
Cement, Viohalco,
Aegean, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
Σαράντης, ΔΕΗ, Εθνική
Τράπεζα, ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ,
Ελλάκτωρ, ΕΥΔΑΠ, Motor
Oil, Mytilineos, ΟΠΑΠ,
ΟΤΕ, Τρ. Πειραιώς και
Τέρνα Ενεργειακή.
Τα νέα κριτήρια
λαμβάνουν υπόψη τον μέσο
όρο κεφαλαιοποίησης των
εισηγμένων μέσα στον
Απρίλιο, κάτι
το οποίο συνιστά ουσιώδη
τροποποίηση σε σχέση με
όλες τις προηγούμενες
αναδιαρθρώσεις, οι
οποίες βασίζονταν
αποκλειστικά στην
κεφαλαιοποίηση της
τελευταίας συνεδρίασης.
Έτσι, πρόκειται για το
πρώτο rebalancing, για
το οποίο είχαν ίση αξία
όλες οι συνεδριάσεις του
προηγούμενου μήνα.
Tα σενάρια για τα νέα
μέλη
Η αγορά περιμένει
τουλάχιστον μία αλλαγή
σε σχέση με την τρέχουσα
σύνθεση του FTSE 25, με
τον Διεθνή
Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ)
να τηρεί όλα τα
απαιτούμενα κριτήρια
εισαγωγής στον «25άρη».
Μην ξεχνάμε, εξάλλου,
ότι η κεφαλαιοποίηση του
αεροδρομίου της Αθήνας
κυμαίνεται στα 2,5 δισ.
ευρώ, αποτελώντας την
14η πολυτιμότερη
εταιρεία στο
χρηματιστηριακό ταμπλό.
Από εκεί και πέρα,
«παίζεται» η είσοδος
ακόμα μίας εισηγμένης,
χωρίς ωστόσο να
θεωρείται τίποτα
σίγουρα. Εφόσον πράγματι
«ανοίξει» χώρος για μια
δεύτερη εισαγωγή (αυτήν
την στιγμή δεν είναι το
επικρατέστερο σενάριο),
τότε η Intrakat αποτελεί
το ξεκάθαρο «φαβορί»,
δεδομένου ότι σταθερά,
καθ’ όλη τη διάρκεια του
Απριλίου, απολάμβανε την
υψηλότερη κεφαλαιοποίηση
απ’ όλες τις εταιρείες
του FTSE
MID CAP.
Εξαιρετικά μικρές είναι
οι πιθανότητες για τις
Optima Bank και
Intralot, παρά το
γεγονός ότι έχουν
ανεβάσει αισθητά την
χρηματιστηριακή τους
αξία σε επίπεδα άνω των
700 εκατ. ευρώ.
Το «θρίλερ» για το exit
Πραγματικό… θρίλερ, από
την άλλη πλευρά,
αναμένεται για το ποια
εισηγμένη θα χρειαστεί
να μαζέψει «βαλίτσες»
και να αποχωρήσει από τα
blue chips. Η δυσάρεστη
«παρτίδα» φαίνεται ότι
εξελίσσεται ανάμεσα στις
Quest Συμμετοχών,
Autohellas και ΕΥΔΑΠ, οι
οποίες σταθερά διαθέτουν
τη χαμηλότερη
κεφαλαιοποίηση (πέριξ
των 600 εκατ. ευρώ) από
την τρέχουσα σύνθεση του
«25άρη».
Οι μετοχές του FTSE 25
με τη χαμηλότερη
κεφαλαιοποίηση
• ΕΥΔΑΠ 633
εκατ. ευρώ
• Autohellas 598
εκατ. ευρώ
• Quest
Συμμετοχών 589
εκατ. ευρώ |