|
Η οδός
Πλαστήρα στην Καλαμαριά
αποτελεί χαρακτηριστικό
παράδειγμα, όπου παρά το
προνομιακό παραλιακό
σημείο, τα υψηλά
μισθώματα εμπόδισαν την
εγκατάσταση νέων
επιχειρήσεων, οδηγώντας
σε παρατεταμένο μαρασμό
της περιοχής.
Οι
μεγάλες προσδοκίες για
εμπορική αναζωογόνηση
λόγω του Μετρό
Θεσσαλονίκης έχουν
διαψευστεί προσωρινά,
καθώς η βασική γραμμή
καλύπτει μόνο 9 χλμ. στο
κέντρο της πόλης. Η
επέκταση προς Καλαμαριά,
που αναμένεται μετά τον
Μάρτιο του 2026,
αναμένεται να αυξήσει τη
ζήτηση και τα μισθώματα
στα σημεία γύρω από τους
σταθμούς.
Παράλληλα, οι
επιχειρήσεις στρέφονται
στις περιφερειακές
αγορές της Θεσσαλονίκης,
όπου τα μισθώματα είναι
σημαντικά χαμηλότερα.
Στη Σταυρούπολη και τον
Εύοσμο, οι τιμές είναι
έως 50% χαμηλότερες από
αντίστοιχα καταστήματα
στην ανατολική πόλη και
στο κέντρο. Οι
μικρομεσαίοι
επιχειρηματίες επιλέγουν
περιοχές όπου η τοπική
αγορά μπορεί να
στηριχθεί από τον
πληθυσμό, διατηρώντας
χαμηλά τα πάγια έξοδα.
Ιδιαίτερη ζήτηση
παρουσιάζει η Θέρμη, η
οποία αναπτύσσεται
ραγδαία λόγω οικιστικών
επεκτάσεων. Η περιοχή
συγκεντρώνει πληθυσμό
από Θέρμη, Πυλαία και
Πανόραμα και προσφέρει
ποικιλία λιανεμπορικών
επιλογών, χωρίς κενά
καταστήματα, παρά το
γεγονός ότι τα μισθώματα
είναι συγκρίσιμα με
περιοχές όπως Καλαμαριά
και Τούμπα.
Συμπερασματικά, η αγορά
επαγγελματικών μισθώσεων
στη Θεσσαλονίκη
μετατοπίζεται σταδιακά
από τους κεντρικούς
δρόμους προς
περιφερειακές περιοχές,
όπου η σχέση μισθώματος
και αγοραστικής δύναμης
των κατοίκων είναι πιο
ισορροπημένη.
|