| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Πέμπτη, 24/10/2024

 
        
 

 

 

Αντίστροφα µετράει ο χρόνος για την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών που αφορούν την πρώτη φάση επέκτασης του αεροδροµίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Μέσα στο πρώτο τρίµηνο του 2025 εκτιµάται ότι θα λάβουν χώρα οι πρόδροµες παρεµβάσεις, ώστε µε χρονικό ορίζοντα το 2028 το µεγαλύτερο αεροδρόµιο της χώρας να είναι σε θέση να υποδεχτεί 33 εκατ. επιβάτες.

 

 

Η επένδυση, ύψους 650 εκατ. ευρώ, για την ενίσχυση της δυναµικότητας του αεροδροµίου δεν σχετίζεται µόνο µε το γεγονός ότι τα όρια δυναµικότητας των τερµατικών σταθµών έχουν επιτευχθεί. Αλλά συνάδει και µε τις προβλέψεις του Ευρωπαϊκού Οργανισµού για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (Eurocontrol) για συνεχή άνοδο, έστω µε χαµηλότερους ρυθµούς αύξησης, των πτήσεων στην Ελλάδα τουλάχιστον µέχρι το 2029.

 

Το 2023 το αεροδρόµιο της Αθήνας διακίνησε 28,17 εκατ. άτοµα, αριθµός που εκτιµάται ότι θα ξεπεράσει τα 31,5 εκατ., όπως ανέφερε κατά το 28ο ετήσιο συνέδριο North America/ Central Europe Airport Issues Conference ο διευθύνων σύµβουλος του ∆ιεθνούς Αερολιµένα Αθηνών, Γιάννης Παράσχης.

 

Ηδη κατά το φετινό εννεάµηνο, ο αριθµός των επιβατών ανήλθε σε περίπου 24,6 εκατ., µε την κίνηση, που είναι αυξηµένη κατά 13,3% συγκριτικά µε το εννεάµηνο του 2023, να έχει ξεπεράσει το αντίστοιχο µέγεθος (24,1 εκατ.) όλου του 2018. Και υπολείπεται µόλις κατά περίπου 1 εκατ., συγκριτικά µε το 2019, έτος-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισµό. «Το 2024 θα είναι το νέο έτος-ορόσηµο για τον ελληνικό τουρισµό. Θα έχουµε υψηλότερες αφίξεις, αλλά αυτό δεν είναι κάτι δεδοµένο για το 2025 και µετά», ανέφερε κατά την πρόσφατη εκδήλωση της «Κ» (Reimagine Tourism) ο κ. Παράσχης.

 

Η στρατηγική ανάπτυξης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» τροφοδοτεί την ενίσχυση της επιβατικής κίνησης τα επόµενα χρόνια. Προς την κατεύθυνση αυτή, ο αερολιµένας επιδιώκει να αυξήσει τη συνδεσιµότητα µε τις ΗΠΑ, η οποία αντιπροσωπεύει 1 εκατ. επιβάτες για το αεροδρόµιο. Η κίνηση από την άλλη άκρη του Ατλαντικού έχει αυξηθεί κατά 51%, συγκριτικά µε το 2019, ενώ ο αριθµός των πτήσεων διαµορφώνεται σε 82 εβδοµαδιαίως τους καλοκαιρινούς µήνες. Το καλοκαίρι του 2025 η συνδεσιµότητα µε τις ΗΠΑ θα είναι ακόµη µεγαλύτερη. Κι αυτό διότι η American Airlines θα προσθέσει στα υφιστάµενα (επτά) δροµολόγιά της προς την Αθήνα τη Σαρλότ (Β. Καρολίνα). Επίσης, η Delta Airlines, που διαθέτει τη µεγαλύτερη χωρητικότητα κατά τους καλοκαιρινούς µήνες, ανακοίνωσε την προσθήκη τεσσάρων επιπλέον εβδοµαδιαίων συχνοτήτων µεταξύ Ατλάντας και Αθήνας, αυξάνοντας τον συνολικό αριθµό τους, σε εβδοµαδιαία βάση, σε 11. Η United Airlines έχει ακόµη ανακοινώσει την προσθήκη τριών επιπλέον εβδοµαδιαίων πτήσεων µεταξύ Νέας Υόρκης / Νιούαρκ και Αθήνας, ενώ πρόκειται να ξεκινήσει κατά τρεις εβδοµάδες νωρίτερα τις πτήσεις προς Νέα Υόρκη Νιούαρκ και Σικάγο. Αλλά και η Norse θα αυξήσει τη χωρητικότητά της προς τη Νέα Υόρκη (JFK) κατά 12%.

 

Σχετικά µε την επέκταση της δυναµικότητας του «Ελ. Βενιζέλος», η πρώτη φάση του έργου, προϋπολογισµού 650 εκατ. ευρώ, προβλέπει την αύξηση του υφιστάµενου τερµατικού σταθµού κατά περίπου 81.000 τ.µ. Περιλαµβάνει τη δηµιουργία νέων αιθουσών επιβατών, χώρων επιβίβασης µε λεωφορεία, επέκταση του χώρου check-in, νέας αίθουσας διαλογής αποσκευών και νέων χώρων για καταστήµατα λιανικής και γραφεία. Επίσης, θα αναπτυχθούν µια νέα πίστα στάθµευσης 32 αεροσκαφών, δύο νέες φυσούνες, ένας σταθµός εξυπηρέτησης αεροσκαφών και ένα νέο VIP τέρµιναλ. Θα υλοποιηθεί και πολυώροφο πάρκινγκ.

 

Σε επίπεδο ελληνικής επικράτειας, κατά τις προβλέψεις του Eurocontrol, το πτητικό έργο από το 2025 έως και το 2029 εκτιµάται ότι θα αυξηθεί κατά 2,7%, υπερβαίνοντας τον µέσο ρυθµό αύξησης (2,3%) των 29 κρατών (27 µέλη της Ε.Ε., Νορβηγία και Ελβετία). Φέτος, συγκριτικά µε το 2023, οι πτήσεις εκτιµάται ότι θα ενισχυθούν κατά 6,4%, ποσοστό που τοποθετείται στο 3,8% για το 2025.

 

Πηγή: Money Review

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum