Η
επένδυση, ύψους 650
εκατ. ευρώ, για την
ενίσχυση της
δυναµικότητας του
αεροδροµίου δεν
σχετίζεται µόνο µε το
γεγονός ότι τα όρια
δυναµικότητας των
τερµατικών σταθµών έχουν
επιτευχθεί. Αλλά συνάδει
και µε τις προβλέψεις
του Ευρωπαϊκού
Οργανισµού για την
Ασφάλεια της
Αεροναυτιλίας
(Eurocontrol) για συνεχή
άνοδο, έστω µε
χαµηλότερους ρυθµούς
αύξησης, των πτήσεων
στην Ελλάδα τουλάχιστον
µέχρι το 2029.
Το 2023
το αεροδρόµιο της Αθήνας
διακίνησε 28,17 εκατ.
άτοµα, αριθµός που
εκτιµάται ότι θα
ξεπεράσει τα 31,5 εκατ.,
όπως ανέφερε κατά το 28ο
ετήσιο συνέδριο North
America/ Central Europe
Airport Issues
Conference ο διευθύνων
σύµβουλος του ∆ιεθνούς
Αερολιµένα Αθηνών,
Γιάννης Παράσχης.
Ηδη κατά
το φετινό εννεάµηνο, ο
αριθµός των επιβατών
ανήλθε σε περίπου 24,6
εκατ., µε την κίνηση,
που είναι αυξηµένη κατά
13,3% συγκριτικά µε το
εννεάµηνο του 2023, να
έχει ξεπεράσει το
αντίστοιχο µέγεθος (24,1
εκατ.) όλου του 2018.
Και υπολείπεται µόλις
κατά περίπου 1 εκατ.,
συγκριτικά µε το 2019,
έτος-ρεκόρ για τον
ελληνικό τουρισµό. «Το
2024 θα είναι το νέο
έτος-ορόσηµο για τον
ελληνικό τουρισµό. Θα
έχουµε υψηλότερες
αφίξεις, αλλά αυτό δεν
είναι κάτι δεδοµένο για
το 2025 και µετά»,
ανέφερε κατά την
πρόσφατη εκδήλωση της
«Κ» (Reimagine Tourism)
ο κ. Παράσχης.
Η
στρατηγική ανάπτυξης του
«Ελευθέριος Βενιζέλος»
τροφοδοτεί την ενίσχυση
της επιβατικής κίνησης
τα επόµενα χρόνια. Προς
την κατεύθυνση αυτή, ο
αερολιµένας επιδιώκει να
αυξήσει τη συνδεσιµότητα
µε τις ΗΠΑ, η οποία
αντιπροσωπεύει 1 εκατ.
επιβάτες για το
αεροδρόµιο. Η κίνηση από
την άλλη άκρη του
Ατλαντικού έχει αυξηθεί
κατά 51%, συγκριτικά µε
το 2019, ενώ ο αριθµός
των πτήσεων
διαµορφώνεται σε 82
εβδοµαδιαίως τους
καλοκαιρινούς µήνες. Το
καλοκαίρι του 2025 η
συνδεσιµότητα µε τις ΗΠΑ
θα είναι ακόµη
µεγαλύτερη. Κι αυτό
διότι η American
Airlines θα προσθέσει
στα υφιστάµενα (επτά)
δροµολόγιά της προς την
Αθήνα τη Σαρλότ (Β.
Καρολίνα). Επίσης, η
Delta Airlines, που
διαθέτει τη µεγαλύτερη
χωρητικότητα κατά τους
καλοκαιρινούς µήνες,
ανακοίνωσε την προσθήκη
τεσσάρων επιπλέον
εβδοµαδιαίων συχνοτήτων
µεταξύ Ατλάντας και
Αθήνας, αυξάνοντας τον
συνολικό αριθµό τους, σε
εβδοµαδιαία βάση, σε 11.
Η United Airlines έχει
ακόµη ανακοινώσει την
προσθήκη τριών επιπλέον
εβδοµαδιαίων πτήσεων
µεταξύ Νέας Υόρκης /
Νιούαρκ και Αθήνας, ενώ
πρόκειται να ξεκινήσει
κατά τρεις εβδοµάδες
νωρίτερα τις πτήσεις
προς Νέα Υόρκη Νιούαρκ
και Σικάγο. Αλλά και η
Norse θα αυξήσει τη
χωρητικότητά της προς τη
Νέα Υόρκη (JFK) κατά
12%.
Σχετικά
µε την επέκταση της
δυναµικότητας του «Ελ.
Βενιζέλος», η πρώτη φάση
του έργου,
προϋπολογισµού 650 εκατ.
ευρώ, προβλέπει την
αύξηση του υφιστάµενου
τερµατικού σταθµού κατά
περίπου 81.000 τ.µ.
Περιλαµβάνει τη
δηµιουργία νέων αιθουσών
επιβατών, χώρων
επιβίβασης µε λεωφορεία,
επέκταση του χώρου
check-in, νέας αίθουσας
διαλογής αποσκευών και
νέων χώρων για
καταστήµατα λιανικής και
γραφεία. Επίσης, θα
αναπτυχθούν µια νέα
πίστα στάθµευσης 32
αεροσκαφών, δύο νέες
φυσούνες, ένας σταθµός
εξυπηρέτησης αεροσκαφών
και ένα νέο VIP
τέρµιναλ. Θα υλοποιηθεί
και πολυώροφο πάρκινγκ.
Σε
επίπεδο ελληνικής
επικράτειας, κατά τις
προβλέψεις του
Eurocontrol, το πτητικό
έργο από το 2025 έως και
το 2029 εκτιµάται ότι θα
αυξηθεί κατά 2,7%,
υπερβαίνοντας τον µέσο
ρυθµό αύξησης (2,3%) των
29 κρατών (27 µέλη της
Ε.Ε., Νορβηγία και
Ελβετία). Φέτος,
συγκριτικά µε το 2023,
οι πτήσεις εκτιµάται ότι
θα ενισχυθούν κατά 6,4%,
ποσοστό που τοποθετείται
στο 3,8% για το 2025.
Πηγή:
Money Review
|