Το θέμα
της NAVTEX αναφέρουν
κυβερνητικές πηγές
στον ΟΤ χειρίζονται τα
υπουργεία Εξωτερικών και
Εθνικής Άμυνας και εκτός
απροόπτου θα εκδοθεί και
το σχετικό μήνυμα από
την Υδρογαφική Υπηρεσία
του Πολεμικού Ναυτικού.
Το
διπλωματικό παρασκήνιο
για το καλώδιο Ελλάδας –
Κύπρου
Για τη
δρομολόγηση των
προαναφερόμενων
εξελίξεων που θέτει εκ
νέου σε τροχιά το
γεωστρατηγικής σημασίας
project της ηλεκτρικής
διασύνδεσης Ελλάδας –
Κύπρου και σε δεύτερη
φάση και του Ισραήλ με
τις δύο χώρες προηγήθηκε
έντονο διπλωματικό
παρασκήνιο.
Οι
συναντήσεις του
πρωθυπουργού Κυριάκου
Μητσοτάκη το τελευταίο
δίμηνο με τον πρόεδρο
της Κύπρου Νίκο
Αναστασιάδη, του Ισραήλ
Μπενιαμίν Νετανιάχου και
της Γαλλίας Εμανουέλ
Μακρόν λένε οι πηγές πώς
διασφάλισαν τις
απαιτούμενες εγγυήσεις
για την επανεκκίνηση των
αναγκαίων θαλάσσιων
ερευνών.
Η
διακοπή των ερευνών τον
Ιούλιο του 2024
Υπενθυμίζεται ότι οι
έρευνες βυθού στα διεθνή
ύδατα διακόπηκαν τον
Ιούλιο του 2024 όταν
τουρκικά πολεμικά πλοία
παρενόχλησαν το ιταλικό
ερευνητικό «Ievoli
Relume» που εκτελούσε
εργασίες ερευνών βυθού
μεταξύ Κάσου και
Καρπάθου για λογαριασμό
της αναδόχου εταιρείας
για το καλωδιακό τμήμα
της διασύνδεσης Nexans.
Από
τότε, και ενώ έχουν
ολοκληρωθεί επιτυχώς
όλες οι έρευνες στα
χωρικά ύδατα της Ελλάδας
και της Κύπρου, η
Τουρκία προσπαθεί με τη
στάση της να
παρεμποδίσει τη συνέχιση
των εργασιών στα διεθνή
ύδατα, επικαλούμενη το
παντελώς αβάσιμο
τουρκολιβυκό μνημόνιο.
Σύμφωνα
με πληροφορίες κι εφόσον
εκδοθεί η NAVTEX το NG
WORKER θα βρίσκεται τις
επόμενες ώρες στην
προαναφερόμενη περιοχή
για τη συνέχιση των
θαλάσσιων ερευνών.
Τον
Μάρτιο του 2025 μετά την
απόφαση της ελληνικής
κυβέρνησης να
αποδεσμεύσει το
ερευνητικό πλοίο «Ievoli
Relume», το έργο πάγωσε…
Τα
τεχνικά χαρακτηριστικά
της ηλεκτρικής
διασύνδεσης
Το μήκος
της ηλεκτρικής
διασύνδεσης ανάμεσα στις
τρεις χώρες Ελλάδα –
Κύπρος – Ισραήλ με
υποβρύχια και χερσαία
καλώδια είναι 1.208
χλμ., εκ των οποίων τα
898 χλμ. αφορούν το
τμήμα Κρήτης – Κύπρου.
Η
μεταφορική ισχύς του
είναι στα 1.000 MW
(Μεγαβάτ), η τάση είναι
στα 500 Kv και το
μέγιστο βάθος πόντισης
των καλωδίων φτάνει και
τα 3.000 μέτρα. Ο
εκτιμώμενος
προϋπολογισμός του έργου
είναι στα 1,9 δισ. ευρώ.
|