|
Το πρώτο
έργο, προϋπολογισμού
444,91 εκατ. ευρώ (με
ΦΠΑ), αφορά τον άξονα
Θεσσαλονίκης – Έδεσσας
(Μαυροβούνι-Έδεσσα,
Παράκαμψη Γιαννιτσών,
Παράκαμψη Χαλκηδόνας). Ο
ιδιωτικός φορέας θα
αναλάβει τη μελέτη,
κατασκευή,
χρηματοδότηση,
λειτουργία και συντήρηση
συνολικού μήκους 52,326
χλμ., για διάστημα 30
ετών.
Το έργο
θα βελτιώσει σημαντικά
την πρόσβαση για βαρέα
οχήματα, που αποτελούν
περίπου το 30% της
κυκλοφορίας, ενισχύοντας
την εξυπηρέτηση του
εμπορίου φρούτων και
λαχανικών της Πέλλας και
προσφέροντας καλύτερη
πρόσβαση σε τουριστικούς
προορισμούς όπως τα
Λουτρά Λουτρακίου –
Πόζαρ, το χιονοδρομικό
του Καιμάκτσαλαν και ο
Άγιος Αθανάσιος.
Το
δεύτερο ΣΔΙΤ,
προϋπολογισμού 248,5
εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ),
αναβαθμίζει τη σύνδεση
Δράμας – Εγνατίας Οδού
(τμήματα Παλαιοκώμη –
Μαυρολεύκη και
Μαυρολεύκη – Δράμα),
συνολικού μήκους 43 χλμ.
Η κατασκευαστική
περίοδος προβλέπεται να
διαρκέσει τέσσερα
χρόνια, ενώ τα υπόλοιπα
26 θα αφορούν λειτουργία
και συντήρηση.
Το έργο
θα εξυπηρετεί έντονη
κυκλοφορία βαρέων
οχημάτων, κυρίως για τη
μεταφορά λευκού μαρμάρου
από τα 15 λατομεία της
Δράμας προς Θεσσαλονίκη
ή εργοστάσια
επεξεργασίας,
αντιστοιχώντας σε 50.000
δρομολόγια φορτηγών και
1,25 εκατ. τόνους
μαρμάρου ετησίως.
Παράλληλα, θα ενισχύσει
τον τουρισμό, παρέχοντας
ασφαλή και γρήγορη
πρόσβαση σε
αρχαιολογικούς χώρους
και δημοφιλείς
προορισμούς της
περιοχής, όπως η
Ονειρούπολη, οι πηγές
Αγίας Βαρβάρας και το
Δάσος Ελατιάς.
Τα δύο
ΣΔΙΤ αναμένεται να
αναβαθμίσουν σημαντικά
τις οδικές υποδομές της
Βόρειας Ελλάδας,
ενισχύοντας την
ασφάλεια, τη μεταφορική
ικανότητα και την
τουριστική ανάπτυξη της
περιοχής.
|