| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τρίτη, 02/12/2025

      

 

 

Πισφράγισαν τη συμμετοχή τους στην τελική φάση των δύο οδικών ΣΔΙΤ της Βόρειας Ελλάδας, προϋπολογισμού σχεδόν 700 εκατομμυρίων ευρώ, οι μεγάλοι παίκτες του κατασκευαστικού κλάδου.

Οι διαγωνισμοί αφορούν τους άξονες «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα» και «Δράμα – Αμφίπολη», που βρίσκονται σε εξέλιξη από το φθινόπωρο του 2022. Στο καταληκτικό στάδιο συμμετείχαν οι τρεις μνηστήρες: ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Metlen.

Η διαδικασία των προσφορών ολοκληρώνεται μετά από πολλές παρατάσεις και ανταγωνιστικό διάλογο, με την έγκριση του πρακτικού τον Μάρτιο. Τα δύο ΣΔΙΤ, διάρκειας 30 ετών, αποτελούν τους μεγαλύτερους τρέχοντες διαγωνισμούς για περιφερειακές οδικές υποδομές, συμπληρώνοντας τον κύκλο των παραχωρήσεων που ξεκίνησε με τον ΒΟΑΚ.

 

Το πρώτο έργο, προϋπολογισμού 444,91 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), αφορά τον άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας). Ο ιδιωτικός φορέας θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση συνολικού μήκους 52,326 χλμ., για διάστημα 30 ετών.

Το έργο θα βελτιώσει σημαντικά την πρόσβαση για βαρέα οχήματα, που αποτελούν περίπου το 30% της κυκλοφορίας, ενισχύοντας την εξυπηρέτηση του εμπορίου φρούτων και λαχανικών της Πέλλας και προσφέροντας καλύτερη πρόσβαση σε τουριστικούς προορισμούς όπως τα Λουτρά Λουτρακίου – Πόζαρ, το χιονοδρομικό του Καιμάκτσαλαν και ο Άγιος Αθανάσιος.

Το δεύτερο ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), αναβαθμίζει τη σύνδεση Δράμας – Εγνατίας Οδού (τμήματα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα), συνολικού μήκους 43 χλμ. Η κατασκευαστική περίοδος προβλέπεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια, ενώ τα υπόλοιπα 26 θα αφορούν λειτουργία και συντήρηση.

Το έργο θα εξυπηρετεί έντονη κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, κυρίως για τη μεταφορά λευκού μαρμάρου από τα 15 λατομεία της Δράμας προς Θεσσαλονίκη ή εργοστάσια επεξεργασίας, αντιστοιχώντας σε 50.000 δρομολόγια φορτηγών και 1,25 εκατ. τόνους μαρμάρου ετησίως. Παράλληλα, θα ενισχύσει τον τουρισμό, παρέχοντας ασφαλή και γρήγορη πρόσβαση σε αρχαιολογικούς χώρους και δημοφιλείς προορισμούς της περιοχής, όπως η Ονειρούπολη, οι πηγές Αγίας Βαρβάρας και το Δάσος Ελατιάς.

Τα δύο ΣΔΙΤ αναμένεται να αναβαθμίσουν σημαντικά τις οδικές υποδομές της Βόρειας Ελλάδας, ενισχύοντας την ασφάλεια, τη μεταφορική ικανότητα και την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum