| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα, 00:01 - 24/11/2025

         

 

 

Τα τμήματα τεχνολογίας των επιχειρήσεων έχουν ανάγκη από την εμπειρία των τμημάτων ανθρώπινου δυναμικού – και το αντίστροφο –, καθώς οι εταιρείες σε ολόκληρη τη χώρα προσπαθούν να διαχειριστούν τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στο εργατικό δυναμικό τους.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ήδη σπείρει τον πανικό στις τάξεις των «λευκών κολάρων», ενώ ολοένα και περισσότερα διευθυντικά στελέχη παραδέχονται ότι η τεχνολογία θα οδηγήσει σε κατάργηση θέσεων εργασίας.

Στο μέλλον, οι εναπομείναντες εργαζόμενοι θα βρεθούν σε ένα διαφορετικό περιβάλλον εργασίας, λόγω των νέων διαδικασιών, των νέων «ψηφιακών» εργαζομένων και των νέων οργανωσιακών δομών που θα σχεδιαστούν για να αξιοποιήσουν καλύτερα τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.

 

Να μη φοβούνται

Δεν πρόκειται μόνο για τεχνολογική αλλά και για πολιτισμική αλλαγή. Oι διευθυντές των τμημάτων πληροφορικής (CIOs), που έχουν την ευθύνη να φέρουν σε πέρας την αλλαγή αυτή, λένε ότι συνεργάζονται πλέον στενά με τα τμήματα ανθρώπινων πόρων για να μάθουν στους εργαζομένους να χρησιμοποιούν την τεχνολογία και να μην τη φοβούνται.

Παράλληλα, χρειάζονται τη βοήθεια των τμημάτων HR για να διαχειριστούν τις συνέπειες από την εμφάνιση των λεγόμενων «ψηφιακών συναδέλφων» – των AI agents, δηλαδή των προγραμμάτων που εκτελούν δουλειές στη θέση ανθρώπων.

Στην εταιρεία εξοπλισμού δικτύωσης Cisco τα τμήματα IT και HR συνεργάζονται για να κατανοήσουν πώς θα είναι στο μέλλον το εργατικό δυναμικό της όταν μια «εικονική ομάδα από AI οντότητες» θα δουλεύει πλάι στους περίπου 86.200 εργαζομένους της εταιρείας, ανέφερε ο CIO Φλέτσερ Πρέβιν. «Θα είναι ένα ενδιαφέρον νέο πεδίο όπου θα δουλέψουμε μαζί με το HR για να δούμε: Θα λειτουργεί η [υφιστάμενη] εταιρική δομή σε έναν κόσμο με AI agents;».

Η εταιρεία εύρεσης εργασίας Indeed έχει δημιουργήσει ένα «γραφείο μετασχηματισμού» (transformation office), με επικεφαλής τη Χάνα Καλχούν, αντιπρόεδρο με αρμοδιότητα την τεχνητή νοημοσύνη. Το γραφείο αυτό υπάγεται στο τμήμα τεχνολογίας, αλλά συνεργάζεται στενά με το HR.

Οταν η ομάδα της Καλχούν βρίσκει κάποιον τρόπο με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους περισσότερους από 10.000 εργαζομένους της Indeed, επικοινωνεί με τους συναδέλφους της στο HR, που διαθέτουν «τεχνογνωσία στην εκπαίδευση και ανάπτυξη του προσωπικού καθώς και στην εφαρμογή λύσεων σε ευρεία κλίμακα», όπως λέει.

Ευελιξία

Ακόμη και η Microsoft, ο τεχνολογικός κολοσσός που βρίσκεται πίσω από πολλά από τα εργαλεία ΑΙ που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι παγκοσμίως, περνά τη δική της φάση εσωτερικής AI εξέλιξης.

Η Κέιτι Τζορτζ, αντιπρόεδρος της Microsoft, υπεύθυνη για τον μετασχηματισμό του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, που ανέλαβε τα καθήκοντα αυτά πριν από κάποιους μήνες, προηγουμένως κατείχε μια επιτελική θέση στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού. Αποστολή της είναι να βοηθήσει τη Microsoft να καθορίσει τον τρόπο με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει τους περίπου 228.000 εργαζομένους της.

Η Τζορτζ δήλωσε ότι η ομάδα αυτή, που αποτελείται από οκτώ άτομα, υπάγεται απευθείας στον CEO της Microsoft, Σάτια Ναντέλα, αλλά συνεργάζεται επίσης στενά με τα τμήματα πληροφορικής και ανθρώπινου δυναμικού του ομίλου.

«Επιχειρηματικός μετασχηματισμός σημαίνει να αλλάζουμε τον τρόπο με τον οποίο όλοι εμείς, ως άνθρωποι, κάνουμε τη δουλειά μας» λέει η Τζορτζ. «Στο πλαίσιο αυτό, το HR βοηθά απίστευτα στη δημιουργία της ευελιξίας που είναι απαραίτητη για την εκπαίδευση και την εξέλιξη, αλλά και στη χάραξη της πορείας προς τα εκεί».

Ωστόσο, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες σκέφτονται αν θα αυξήσουν ή αν θα διατηρήσουν τον αριθμό των εργαζομένων τους, έχουν ήδη χαθεί θέσεις εργασίας.

Η Microsoft ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι θα περικόψει 9.000 θέσεις, επιπλέον των 6.000 θέσεων που είχε ήδη καταργήσει τον Μάιο στα τμήματα προϊόντων και ανάπτυξης λογισμικού.

Αρχή περικοπών

Η PricewaterhouseCoopers, μία από τις τέσσερις μεγάλες ελεγκτικές εταιρείες, απολύει περίπου 150 εργαζομένους από τα τμήματα μάρκετινγκ, HR, διαδικασιών και υποστηρικτικών υπηρεσιών. Θα ακολουθήσουν περισσότερες περικοπές, ως μέρος του ανασχεδιασμού των διαδικασιών της που σχετίζονται με τη νέα τεχνολογία και τα δεδομένα.

Τον Οκτώβριο οι αμερικανικές εταιρείες ανακοίνωσαν συνολικά 153.074 απολύσεις, σχεδόν τριπλάσιες από τις 54.064 του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με έκθεση της συμβουλευτικής Challenger, Gray & Christmas.

Η έκθεση σημειώνει ότι πολλές εταιρείες αναθεωρούν τη στελέχωσή τους επικαλούμενες την εξοικονόμηση κόστους και την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης.

Οι CIO και τα στελέχη του HR λένε ότι προσπαθούν να διαχειριστούν τις προσδοκίες που δημιουργούνται.

Στην εταιρεία Netskope, η οποία ειδικεύεται στην ασφάλεια του cloud, ο Μάικ Αντερσον, διευθυντής Ψηφιακών Μέσων και Πληροφοριακών Συστημάτων, συνεργάζεται τακτικά με την Πάτσι Γκίλμορ, την επικεφαλής Ανθρώπινου Δυναμικού. Αναζητούν τρόπους να αλλάξουν τη στάση των εργαζομένων απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη και να τη δουν ως πολύτιμο εργαλείο αντί για απειλή.

«Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να κατανοήσουν», λέει ο Αντερσον, «ότι ένας AI agent είναι ένας συνάδελφος που θα σε βοηθήσει να γίνεις πιο παραγωγικός, όχι κάποιος που θα σε αντικαταστήσει».

Ο πάροχος τεχνολογικών δεδομένων IDC προβλέπει ότι μέχρι το επόμενο έτος, το 40% όλων των θέσεων εργασίας στις εταιρείες του δείκτη Global 2000 θα απαιτεί τη συνεργασία των ανθρώπων με την τεχνητή νοημοσύνη. Παράλληλα, σύμφωνα με την ίδια ανάλυση, έως το 2027, η λεγόμενη «επαγγελματική εξουθένωση λόγω της τεχνητής νοημοσύνης» (AI-driven burnout) μπορεί να μειώσει την παραγωγικότητα του εργατικού δυναμικού κατά 15%.

Ομάδα ενδυνάμωσης

Εξάλλου, και η Moody’s, ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας και μελετών με την ιστορία των 116 ετών, φέρνει πιο κοντά τα τμήματα τεχνολογίας, ανθρώπινου δυναμικού και εταιρικών υποθέσεων, ώστε να διασφαλίσει ότι οι 16.000 εργαζόμενοί της αξιοποιούν στο έπακρο το Moody’s Copilot, έναν ψηφιακό βοηθό τεχνητής νοημοσύνης που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την εταιρεία.

Οι προσπάθειες αυτές οδήγησαν στη δημιουργία μιας ενδοεταιρικής ομάδας ενδυνάμωσης του εργατικού δυναμικού στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία συγκροτήθηκε από τη Μαράλ Καζάντζιαν, την επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού της Moody’s. Η ομάδα είναι υπεύθυνη «να διασφαλίσει ότι όλο το προσωπικό κατανοεί τι είναι οι ΑΙ agents, ότι έχει τον χρόνο να πειραματιστεί μαζί τους και να μάθει πώς να τους χρησιμοποιεί» εξηγεί η Καζάντζιαν.

Η φράση στο αυτοκόλλητο που βρίσκεται κολλημένο στο laptop της συνοψίζει τη φιλοσοφία της ομάδας: «Η τεχνητή νοημοσύνη είναι το εργαλείο. Η δύναμη είναι οι άνθρωποι».

Πηγή: The Wall Street Journal

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum