| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 00:01 - 07/11/2025

          

 

 

Η συνδυασμένη αγορά παραδοσιακής τηλεόρασης και online video, που περιλαμβάνει συνδρομές, on-demand συναλλαγές και διαφημιστικά έσοδα, αναμένεται να φτάσει το ορόσημο του $1 τρισ. ετησίως έως το 2030. Σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών στις συνήθειες κατανάλωσης περιεχομένου, το streaming αναδεικνύεται ως ο κύριος μοχλός ανάπτυξης, ενώ η παραδοσιακή συνδρομητική τηλεόραση συρρικνώνεται με αργούς ρυθμούς.

Σύμφωνα με δύο εκθέσεις της Omdia, τα έσοδα από το video streaming θα φτάσουν το 2025 τα $214,6 δισ., σημειώνοντας αύξηση 12,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το 77% αυτών προέρχεται από συνδρομητικά μοντέλα, επιβεβαιώνοντας ότι η συνδρομή παραμένει η κύρια πηγή εσόδων, ακόμη και καθώς τα μοντέλα εξελίσσονται.

 

Ταυτόχρονα, τα έσοδα από premium διαφήμιση —είτε μέσω υβριδικών SVOD/AVOD μοντέλων, καθαρών AVOD υπηρεσιών, FAST καναλιών ή πλατφορμών broadcasters— προβλέπεται να φτάσουν τα $42,1 δισ. το 2025, σημειώνοντας άνοδο 15,6% σε σχέση με το 2024. Αυτό δείχνει ότι η διαφήμιση επιστρέφει δυναμικά ως βασικός πυλώνας του streaming οικοσυστήματος.

Παρά τη σταδιακή υποχώρηση της παραδοσιακής τηλεόρασης, αυτή δεν εξαφανίζεται, καθώς θα συνεχίσει να παράγει σημαντικά έσοδα για αρκετά χρόνια ακόμη. Η Omdia υπογραμμίζει ότι η συνδυαστική δύναμη ενός ώριμου pay-TV τομέα μαζί με την ταχεία ανάπτυξη του streaming δημιουργεί ένα θετικό σενάριο, οδηγώντας στο ορόσημο του $1 τρισ. έως το 2030.

Ωστόσο, καθώς οι συνδρομές αυξάνονται, η αγορά πλησιάζει σε σημείο κορεσμού. Από το 2025 έως το 2030, οι ρυθμοί ανάπτυξης του premium streaming αναμένεται να επιβραδυνθούν, λόγω της παγκόσμιας διείσδυσης του μέσου.

Παράλληλα, η υιοθέτηση υβριδικών μοντέλων —συνδρομή συνδυασμένη με διαφήμιση— αποδίδει ήδη εξαιρετικά αποτελέσματα. Αν και το streaming παραμένει κυρίως συνδρομητικό, η διαφήμιση αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία στη δημιουργία εσόδων.

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Omdia, έως το 2030 τα διαφημιστικά έσοδα των πέντε κορυφαίων αμερικανικών υπηρεσιών SVOD (Netflix, Amazon, Disney, HBO Max και Paramount) προβλέπεται να φτάσουν τα $24,3 δισ., αντιπροσωπεύοντας το 20% των συνολικών εσόδων τους. Το 2025, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 13%, γεγονός που αναδεικνύει τη γρήγορη μετατόπιση του μοντέλου.

Συνολικά, η παγκόσμια τηλεοπτική και streaming αγορά μετασχηματίζεται σε ένα υβριδικό οικοσύστημα όπου συνδρομές και διαφήμιση συνυπάρχουν. Καθώς το streaming ωριμάζει, η έμφαση μετατοπίζεται στο monetization, στη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη και στη διαφοροποίηση του περιεχομένου.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum