| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

Από το Marx ως το Soros

Καθημερινή Στήλη με άρθρα για την παγκόσμια οικονομία

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

 

H E.E., η Κίνα & Η μεγάλη αλληλεξάρτηση

 

00:01 - 01/07/24

 

 

Κίνα και η E.E. συμφώνησαν να προχωρήσουν σε συνομιλίες για το σχέδιο των «27» να επιβάλουν πρόσθετους δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το Πεκίνο θέλει να καταργηθούν. Οι διαπραγματεύσεις για την οριστικοποίηση της απόφασης πριν από την προθεσμία του Νοεμβρίου υπογραμμίζουν όπως και να ‘χει την ανησυχία για την πορεία της διμερούς εμπορικής σχέσης στο μέλλον. Το ζήτημα απειλεί την οικονομία των 18 τρισ. δολαρίων περισσότερο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της, οι οποίες μπορούν να επιβιώσουν και μετά τους δασμούς της Ε.Ε., που κυμαίνονται από 17,4% στην BYD έως 38,1% στη Volkswagen, κύριο συνεργάτη της SAIC Motor. Και αυτό γιατί οι κυρώσεις δεν σβήνουν εντελώς το πλεονέκτημα τιμής των κινεζικών EV στην παγκόσμια αγορά.

Όπως έγραψε το Reuters σε πρόσφατη ανάλυση του. Για την Κίνα, τα EV είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Αποτελούν μια ταχέως αναπτυσσόμενη πηγή εξαγωγών, αλλά με 11,5 δισ. δολάρια πέρυσι ο κλάδος αντιπροσωπεύει μόλις το 2% του συνόλου των εξαγωγών της Κίνας στην Ε.Ε., που αποστέλλει στην περιοχή τα πάντα, από τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό έως ηλιακούς συλλέκτες. Συνολικά, η Ε.Ε. αντιπροσώπευε το 15% των εξαγωγών της Κίνας το 2023 και αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά της, σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων.

Αρκεί κανείς να κοιτάξει το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου Euro 2024, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες, για μια έγκαιρη υπενθύμιση του ενδιαφέροντος της Κίνας για τη δυτική αγορά. Η BYD πήρε τη σκυτάλη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ως κύριος χορηγός του τουρνουά, η κατασκευάστρια ηλεκτρονικών ειδών της Κίνας Hisense Home Appliance χορηγεί τηλεοπτικές οθόνες και τεχνολογία VAR, ενώ η εφαρμογή ψηφιακών πληρωμών Alipay, θυγατρικής εταιρείας της Alibaba, είναι ο παγκόσμιος συνεργάτης πληρωμών για τη διοργάνωση.

Το Πεκίνο δεν θα ήθελε να προσθέσει έναν πλήρη εμπορικό πόλεμο με την Ε.Ε. στον κλιμακούμενο πόλεμο με τις ΗΠΑ, παρότι η Κίνα προειδοποιεί ότι θα λάβει «κάθε απαραίτητο μέτρο» για να προστατεύσει τα συμφέροντά της. Ο πρωθυπουργός Λι Τσιανγκ προειδοποίησε στις αρχές της εβδομάδας ότι «οι οπισθοδρομικές ενέργειες αποσύνδεσης» θα «παρέσυραν τον κόσμο σε μια καταστροφική σπείρα».

Για να προστατευθεί, η Κίνα προτείνει να μειώσει τους δασμούς εισαγωγής στα οχήματα μεγάλου κινητήρα από την Ευρώπη, εάν το Βερολίνο καταφέρει να πείσει την Ε.Ε. να μειώσει τους πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά EV, ανέφερε το Bloomberg, επικαλούμενο άτομα με γνώση των συζητήσεων. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν επίσης να δημιουργήσουν κοινοπραξίες με Ευρωπαίους συναδέλφους, όπως κάποτε οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να δραστηριοποιηθούν στην Κίνα.

 
 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

 

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum