|
Αν και για μια
σειρά λόγων, σε μεγάλο βαθμό που είχαν να κάνουνε και με το
βασικό μέτοχο, τις κατά καιρούς σχέσεις μεταξύ των μετόχων,
τη μικρή εμπορευσιμότητα της μετοχής, αλλά και άλλα θέματα,
όπως σημαντικά προβλήματα και καθυστερήσεις στην υλοποίηση
του επενδυτικού πλάνου. Ποτέ δε συμπεριλάβαμε τη μετοχή του
ΟΛΘ στις βασικές μας επιλογές. Ωστόσο μετά την προ μηνών
πτώση της τιμής της μετοχής, σε επίπεδα χαμηλότερα των 25 –
24 ευρώ, είχαμε ξεκάθαρα αναφέρει πως οι επενδυτές θα έπρεπε
να ασχοληθούν με τη μετοχή
που βρίσκονταν σε πολύ καλή αποτίμηση, με χαμηλή
σχέση κινδύνου - απόδοσης. Και με τη βοήθεια της δημόσιας
προτάσεως η πορεία ήταν ακόμη καλύτερη των όσων περιμέναμε,
σε αρκετά σύντομο μάλιστα χρονικό διάστημα. Και με θεωρητικά
ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας βελτιωμένης δημόσιας προτάσεων
από τον ίδιο ή άλλο μέτοχο από τον ομιλός
Dreyfus
που επέβαλε την τελευταία, με γνωστά τα όσα επακολούθησαν.
Ήρθαν τα τελευταία εξαιρετικά αποτελέσματα της χρήσεως του
2024, κάνοντας μας ουσιαστικά να γράψουμε τη σημερινή
ανάλυση, θέτοντας ένα νέο
Fair
Value
για τη μετοχή.
---------------------
Ξεκινώντας με τη
χρηματοοικονομική κατάσταση του ομίλου. Αυτή ήταν και
παραμένει εξαιρετική, με απολύτους υγιής δείκτες μόχλευσης,
ικανοποιητικά ταμειακά διαθέσιμα (περίπου 120εκ ευρώ στο
τέλος του 2024, μαζί με τις προθεσμιακές καταθέσεις) και
γενικά μια εικόνα που επιτρέπει και την υλοποίηση του
επενδυτικού πλάνου που πλέον ξεμπλοκάρει. Αλλά και τη
διατήρηση των μερισμάτων σε αρκετά υψηλά επίπεδα, τόσο φέτος
που ήδη ανακοινώθηκε μέρισμα 2 ευρώ ανά μετοχή για τα κέρδη
του 2024 (καθαρή απόδοση περίπου 6,2%) όσο και κατά τα
επόμενα χρόνια.
Οι συνολικές
υποχρεώσεις διαμορφώθηκαν στα 75,4εκ ευρώ με τις δανειακές
υποχρεώσεις στα 47,4εκ ευρώ, την ώρα που τα ίδια κεφάλαια
διαμορφώθηκαν στο τέλος του 2024 στα 197,8 ευρώ. Σε
εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα οι γενικοί δείκτες μόχλευσης
συνολικές υποχρεώσεις προς ίδια κεφάλαια και δανειακές
υποχρεώσεις προς ίδια κεφάλαια, στο 0,38χ και 0,24χ
αντίστοιχα. Και όλα αυτά πλαισιώνονται από ένα καλό cash
flow, με ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες στα
36,6εκ ευρώ (23,2εκ ευρώ το 2023). Στα 42,6εκ ευρώ το EBITDA
με τους χρεωστικούς τόκους μόλις 500.000 ευρώ !!
Επαναλαμβάνουμε μια άριστη χρηματοοικονομική κατάσταση που
επιτρέπει την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου που πλέον
ξεμπλοκάρει, μια εξέλιξη που θα μπορούσε να ωθήσει τα
αποτελέσματα της εισηγμένης σε υψηλότερα επίπεδα τα επόμενα
χρόνια …
------------------
|
Οικονομικός Δείκτης
|
2024 (€
χιλ.)
|
2023 (€
χιλ.)
|
Μεταβολή
(%)
|
|
Συνολικές
Πωλήσεις
|
100.652
|
85.870
|
+17,2%
|
|
- Σταθμός
Εμπορευματοκιβωτίων
|
71.286
|
59.750
|
+19,3%
|
|
- Συμβατικό
Λιμάνι
|
23.029
|
20.156
|
+14,2%
|
|
- Επιβατική
Κίνηση
|
1.373
|
889
|
+54,5%
|
|
-
Εκμετάλλευση Χώρων
|
4.206
|
3.939
|
+6,8%
|
|
- Intermodal
|
758
|
1.137
|
-33,4%
|
|
Μικτό Κέρδος
|
47.067
|
37.562
|
+25,3%
|
|
Λειτουργικά
Κέρδη (EBIT)
|
34.941
|
26.499
|
+31,8%
|
|
Κέρδη προ
Φόρων
|
36.253
|
26.392
|
+37,4%
|
|
Καθαρά Κέρδη
μετά Φόρων
|
28.023
|
20.251
|
+38,3%
|
|
EBITDA
|
42.636
|
34.067
|
+25,0%
|
|
Κέρδη ανά
μετοχή (€)
|
2,78
|
2,00
|
+39% περίπου
|
|
Προτεινόμενο
Μέρισμα ανά Μετοχή (€)
|
2,00
|
1,30
|
+54%
|
Πηγή: GFF,
Οικονομικά Στοιχεία ΟΛΘ
Στα αποτελέσματα χρήσεως, όπως είχε διαφανεί
από το 6μηνο η εικόνα του 2024 ήτανε εξαιρετική και καλύτερη
των προβλέψεων. Ειδικότερα, τα έσοδα του Οργανισμού Λιμένος
Θεσσαλονίκης για το 2024 ανήλθαν στα €100,7 εκατ.,
παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση κατά €14,8 εκατ. ή +17% σε
σύγκριση με τα €85,9 εκατ. της προηγούμενης χρονιάς. Η
ενίσχυση αυτή αποδίδεται στη θετική πορεία όλων των βασικών
τομέων δραστηριότητας της εταιρείας:
Τα έσοδα από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων ενισχύθηκαν κατά
€11,5 εκατ. (+19%),
Ο Σταθμός
Συμβατικού Φορτίου κατέγραψε αύξηση €2,9 εκατ. (+14%),
Τα έσοδα από την
Επιβατική Κίνηση ενισχύθηκαν κατά €0,5 εκατ. (+54%),
Ενώ τα έσοδα από
την Εκμετάλλευση Χώρων αυξήθηκαν κατά €0,3 εκατ. (+7%).
Η συνολική
διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφθασε τις 566.000 TEUs,
αυξημένη κατά 46.000 TEUs ή +9% σε σχέση με την προηγούμενη
χρονιά. Στον τομέα του Συμβατικού Φορτίου, διακινήθηκαν 3,2
εκατομμύρια τόνοι, αυξημένοι κατά 250.000 τόνους (+9%)
ετησίως. Στον τομέα της κρουαζιέρας σημειώθηκε ιστορικό
ρεκόρ με 81 αφίξεις πλοίων (έναντι 68 το 2023, +19%), ενώ ο
αριθμός επιβατών αυξήθηκε θεαματικά κατά 64.000 (+105%),
φτάνοντας συνολικά τις 125.000 αφίξεις.
Όσον αφορά την κερδοφορία του Ομίλου για το 2024:
Τα μικτά κέρδη
ανήλθαν στα €47,1 εκατ., αυξημένα κατά €9,5 εκατ. ή +25%
έναντι του 2023,
Τα λειτουργικά
κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα €42,6 εκατ. από €34,1 εκατ.
το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας αύξηση €8,6 εκατ. ή +25%,
Το περιθώριο EBITDA
έφτασε στο 42%, αυξημένο κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες.
Τα προ φόρων κέρδη
ανήλθαν στα €36,3 εκατ., σημειώνοντας άνοδο €9,9 εκατ. ή
+37% έναντι του 2023 (€26,4 εκατ.).
Τα καθαρά κέρδη
μετά φόρων διαμορφώθηκαν στα €28 εκατ., αυξημένα κατά 38% σε
σχέση με τα €20 εκατ. του προηγούμενου έτους. Κατά συνέπεια,
τα Κέρδη ανά Μετοχή (EPS) διαμορφώθηκαν στα €2,78.
Θυμίζουμε πως το
προτεινόμενο μέρισμα ήταν προ φόρου 2 ευρώ σημαντικά
υψηλότερο και της περσινής χρονιάς (1,3 ευρώ) και των
προβλέψεων, με την καθαρή εκτιμώμενη μερισματική απόδοση στο
6,2%.
--------------
Συνοψίζοντας,
επαναλαμβάνουμε πως τα αποτελέσματα του 2024 ήταν αρκετά
καλύτερα των προβλέψεων μας. Με τους δείκτες αποτίμησης,
παρά την άνοδο της μετοχής από τις αρχές του 2025 (+35%) σε
ελκυστικά επίπεδα. Παράλληλα χωρίς υπερβολές και θέτοντας
για τη φετινή χρήση τη διατήρηση των περσινών αποτελεσμάτων.
Με όπλο και το επενδυτικό πλάνο της εισηγμένης, υπάρχουνε
προσδοκίες ακόμη μεγαλύτερης βελτίωσης των μεγεθών κατά τα
επόμενα χρόνια. Με βάση τα αποτελέσματα του 2024, το P/E
Ratio διαμορφώνεται στο 10,97χ, με το P/BV στο 1,56χ και την
μερισματική απόδοση στο 6,2% μετά φόρου. Όλοι ελκυστικοί
δείκτες αποτίμησης. Με βάση μάλιστα τις προβλέψειας, οι
αντίστοιχοι 3 δείκτες διαμορφώνονται στο 9,5 με 10χ για το
P/E Ratio. Στο 1,25 με 1,3χ για το P/BV και στο 6,5 με 7% με
την εκτιμώμενη μερισματική απόδοση, με βάση τις εκτιμήσεις
μας για τις χρήσεις 2027-2028.
Ως
Fair
Value
για τη μετοχή θέτουμε τα 36,5 ευρώ, με
περιθώρια ανόδου 20%, πέραν των μερισματικών αποδόσεων.

--------------
Στον παρακάτω
πίνακα παρουσιάζουμε τους βασικούς δείκτες αποτίμησης στην
τιμή της δίκαιης αποτίμησης και τα 36,5 ευρώ. Δείκτες
αποτίμησης που μόνο ακριβή δε χαρακτηρίζεται, ενδεχομένως
δείχνοντας τις πιθανότητες θετικών εκπλήξεων και περαιτέρω
αναβαθμίσεων, αν και πάντα υπάρχουνε θέματα που μας
απασχολούν στον τρόπο λειτουργίας της διοίκησης της
εισηγμένης.

--------------
Παράρτημα Α: Επενδυτικό
Πλάνο
Το επενδυτικό πλάνο του
Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) περιλαμβάνει
σημαντικές επενδύσεις που στοχεύουν στην αναβάθμιση και
επέκταση των υποδομών του λιμανιού, με επίκεντρο την
επέκταση του 6ου προβλήτα.
Επέκταση του
6ου Προβλήτα
Η επέκταση του 6ου προβλήτα αποτελεί το πιο
φιλόδοξο έργο του ΟΛΘ, με προϋπολογισμό περίπου 130
εκατομμύρια ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή
νέου κρηπιδότοιχου μήκους τουλάχιστον 513 μέτρων, εκ των
οποίων τα 400 μέτρα θα έχουν βάθος -16,5 μέτρα, καθώς και
την κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου πλάτους
τουλάχιστον 258 μέτρων. Αυτή η
επέκταση θα επιτρέψει στο λιμάνι να υποδέχεται πλοία
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας έως 24.000 TEUs,
ενισχύοντας σημαντικά την ανταγωνιστικότητά του.
Άλλες
Υποχρεωτικές Επενδύσεις
Στο πλαίσιο του επικαιροποιημένου Master
Plan, προβλέπονται επιπλέον επενδύσεις ύψους 30 εκατομμυρίων
ευρώ, οι οποίες περιλαμβάνουν:Αποκατάσταση
και αξιοποίηση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού, με
προϋπολογισμό 23 εκατομμύρια ευρώ
Αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού του
λιμανιού, με προϋπολογισμό 7 εκατομμύρια ευρώ.
Επιπλέον, προβλέπεται η βελτίωση της
διασύνδεσης του λιμανιού με το σιδηροδρομικό και οδικό
δίκτυο, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα με την ΠΑΘΕ και την
Εγνατία Οδό .
Ανάπτυξη της
Κρουαζιέρας
Ο ΟΛΘ επενδύει επίσης στην ανάπτυξη της
κρουαζιέρας.
Για το 2025, έχουν προγραμματιστεί 72
αφίξεις κρουαζιερόπλοιων από 21 πλοία 14 κορυφαίων
εταιρειών, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία του τομέα
Χρηματοδότηση και
Χρονοδιάγραμμα
Ο συνολικός προϋπολογισμός των υποχρεωτικών
επενδύσεων ανέρχεται σε 160 εκατομμύρια ευρώ.
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ολοκληρώσει
επενδύσεις άνω των 71 εκατομμυρίων ευρώ από τον Μάρτιο του
2018 έως τον Δεκέμβριο του 2023, διατηρώντας ισχυρή
χρηματοοικονομική θέση και παραμένοντας χωρίς δανεισμό
.
Με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για
το Master Plan, οι διαδικασίες υλοποίησης των επενδύσεων
αναμένεται να κινηθούν άμεσα, με στόχο την ολοκλήρωσή τους
μέχρι το 2030 .
|