|
Αν και είναι
αλήθεια πως στους επενδυτές δεν αρέσουν να ακούνε για μείωση
της καθαρής κερδοφορίας. Στα όρια των προβλέψεων μας και σε
κάποια σημεία (χρηματοοικονομική
δομή – αύξηση ιδίων κεφαλαίων) καλύτερα θα χαρακτηρίζαμε τα
αποτελέσματα του 2024 της Aegean Airlines, η οποία παρά την
τελευταία άνοδο από τα χαμηλά της. Και παρά του ότι στις
προβλέψεις μας υιοθετούμε συντηρητική προσέγγιση για την
πορεία των μεγεθών τα επόμενα χρόνια. Παραμένει άκρως
ελκυστική στις τρέχουσες τιμές, με μεγάλα περιθώρια ανόδου,
πέραν των πολύ υψηλών μερισματικών αποδόσεων, στο περίπου
6,3% για φέτος (μετά το φόρο 5%). Κάπως έτσι η μετοχή
βρίσκεται ytd στο +19,85% υπέρ-αποδίδοντας της αγοράς.
Ωστόσο σε σχέση με πέρσι τέτοια εποχή, η μετοχή συνεχίζει να
υπό-αποδίδει στο -4,64% Vs κερδών 19,08% της αγοράς (ΓΔ),
σημειώνοντας πάντως πως σε επίπεδο 3ετίας και 5ετίας
(συμπίπτει με την κρίση Covid19) η μετοχή καταγράφει
εντυπωσιακές αποδόσεις (+136%, +245% αντίστοιχα).
-------------------


Ας ξεκινήσουμε με
τη χρηματοοικονομική κατάσταση τους εισηγμένης, όπως
σχολιάσαμε παραπάνω, με την εικόνα σε κάποια σημεία να είναι
καλύτερη από ότι περιμέναμε, με τα ίδια κεφάλαια να
διαμορφώνονται στα περίπου 500εκ ευρώ, υψηλότερα των
προβλέψεων τους, παρά το εκτεταμένο επενδυτικό πλάνο τους
εισηγμένης και τη διανομή γενναίου μερίσματος και το 2024.
Μάλιστα περιμένουμε η εισηγμένη να ευνοηθεί από τα
χαμηλότερα κατά μέσο επιτόκια που αναμένονται την επόμενη
διετία σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Επίσης, ιδιαίτερα
οφέλη περιμένουμε και από την κίνηση της ισοτιμίας το ευρώ
με το δολάριο, με την εισηγμένη να αναμένεται να ευνοείται
από την ανατίμηση που εκτιμούμε πως θα υπάρχει για το
ευρωπαϊκό νόμισμα μέσο – μακροπρόθεσμα σε αντίθετη με ότι
έγινε στο τελευταίο τρίμηνο του 2024 λόγω της εκλογής
Trump.
Οι γενικοί δείκτες
μόχλευσης, σίγουρα δεν είναι χαμηλοί (στα 662εκ ευρώ ο
καθαρός δανεισμός στο τέλος του 2024
Vs
415εκ ευρώ στο τέλος του 2023), ωστόσο για
τα δεδομένα του κλάδου κρίνονται φυσιολογικοί, επιτρέποντας
τη συνέχιση τους διανομής πλούσιων μερισμάτων και φυσικά την
υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου τους εισηγμένης.
Τα ταμειακά
διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές
επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €769,1εκ στις 31.12.2024
αυξημένα από το προηγούμενο έτος παρά την καταβολή €85,4εκ
για την εξαγορά των warrants από το Ελληνικό δημόσιο.
Παράλληλα, ο καθαρός δανεισμός (συμπεριλαμβανομένων και των
λειτουργικών μισθώσεων) ανήλθε σε €662,2εκ με την AEGEAN να
έχει παραλάβει συνολικά 7 καινούργια αεροσκάφη το 2024, 5
Airbus 320/321 neo της οικογένειας καθώς και 2 νέα ATR
72-600.

Κλειδί για όλα τα
παραπάνω και την πεποίθηση πως παρά τους υψηλούς δείκτες
μόχλευσης σε απόλυτους όρους, η κατάσταση παραμένει
ικανοποιητική. Είναι το εξαιρετικό
cash
flow,
με την εισηγμένη να εμφανίζει ταμειακές ροές από
λειτουργικές δραστηριότητες 408εκ ευρώ το 2024 (436εκ ευρώ
το 2023), μια επίδοση που αναμένεται να συνεχιστεί και τα
επόμενα χρόνια.

------------------
Πάμε τώρα στα
αποτελέσματα χρήσεως, επαναλαμβάνοντας 3 πράγματα:
Α) Πρώτον πως η
εισηγμένη αναμένεται να ευνοηθεί από τη μείωση των
επιτοκίων.
B)
Δεύτερον εκτιμούμε πως το ευρώ τα επόμενα τρίμηνα θα βρεθεί
κατά μέσο όρο σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το δολάριο.
Μια κίνηση η οποία επίσης αναμένεται να ευνοήσει την
εισηγμένη.
Γ) Τρίτον,
υπάρχουνε περισσότερες πιθανότητες οι παρακάτω εκτιμήσεις –
προβλέψεις μας να αποδειχθούνε αρκετά συντηρητικές με την
εισηγμένη να πετυχαίνει ή και να πλησιάζει την επίδοση του
2023 πολύ γρηγορότερα από ότι πιστεύουμε με ότι αυτό μπορεί
να συνεπάγεται για το ενδεχόμενο αύξησης της δίκαιης
αποτίμησης και τα περιθώρια ανόδου της μετοχής.
Στα αποτελέσματα
του 2024, επαναλαμβάνοντας πως η μείωση της τελικής γραμμής
ήτανε σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενη.
Ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών για το σύνολο του 2024
ανήλθε σε €1,78 δισ., αυξημένος κατά 5%. Η AEGEAN καλωσόρισε
στις πτήσεις της 16,3 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση
6%, με ενδείξεις πως και φέτος η χώρα θα έχει μια αρκετά
καλή τουριστική σεζόν. Ο Όμιλος προσέφερε 19,8 εκατ.
διαθέσιμες θέσεις, 1,2εκ περισσότερες σε σχέση με το 2023,
με το συντελεστή
πληρότητας στο 82,5%.
Για το σύνολο του
έτους το EBITDA διαμορφώθηκε στα €405,3εκ, αυξημένο κατά 1%
ενώ η λειτουργική κερδοφορία ΕΒΙΤ στα €227,1εκ μειωμένη κατά
8%. Τα Κέρδη προ Φόρων ανήλθαν στα €164,0εκ ενώ τα Κέρδη
μετά από Φόρους ανήλθαν στα €129,9εκ, 23% χαμηλότερα εκατ.
από το 2023.
Όπως ανέφερε και η
εισηγμένη κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων. Το τέταρτο
τρίμηνο η AEGEAN μετέφερε 7% περισσότερους επιβάτες με
εξαιρετική δυναμική και ιστορικά υψηλά λειτουργικής. Ο
Κύκλοs Εργασιών σημείωσε αύξηση 10% κατά το τελευταίο
τρίμηνο ενώ o Όμιλος κατέγραψε ιστορικά υψηλό σε κερδοφορία
προ τόκων και φόρων (EBIT) που ανήλθε σε €27,6εκ. Ωστόσο η
ισχυρή λειτουργική κερδοφορία δε μεταφέρθηκε στο τελικό
αποτέλεσμα μετά από φόρους του τριμήνου καθώς η κάμψη της
ισοτιμίας ευρώ δολαρίου από 1,12 στις 30/9/2024 σε μόλις
1,04 στις 31/12/2024 έφερε σημαντική ζημιά από την αποτίμηση
σε IFRS των υποχρεώσεων των επόμενων ετών από μισθώσεις.
----------------------
Στα των προβλέψεων
μας, εκτιμούμε πως το 2025 θα υπάρχει μια μικρή ανάκαμψη της
καθαρής κερδοφορίας κατά 5% στα 137εκ ευρώ Vs 130εκ ευρώ το
2024, επαναλαμβάνοντας πάντως πως πιθανόν αυτή η εκτίμηση
μας να αποδειχθεί συντηρητική, ειδικά αν ανάμεσα σε άλλα
επιβεβαιωθεί η εκτίμηση μας για την πορεία της ισοτιμίας
ευρώ με το δολάριο, με την εισηγμένη να γράφει ζημίες 18εκ
ευρώ το 2024 έναντι κερδών 23,5εκ ευρώ το 2023!!
Με βάση την καθαρή
κερδοφορία του 2024, το P/E Ratio της εισηγμένης
διαμορφώνεται στο 8,42χ, με το eP/E Ratio του 2025 στο 8χ.
Στο περίπου 7,5χ το P/E Ratio με βάση τη συντηρητική μας
εκτίμηση για την καθαρή κερδοφορία του 2027. Όσον αφορά τις
μερισματικές αποδόσεις, εκτιμούμε πως θα παραμείνουνε σε
αρκετά υψηλά επίπεδα, από το 6,5% φέτος στο περίπου 7% το
2027, αυξάνοντας κατά περίπου 0,5 με 1% την προηγούμενη
πρόβλεψη μας.
|
|
Aegean Airlines |
|
|
|
|
|
|
|
2022 |
2023 |
2024 |
2025e |
2026e |
2027e |
|
Καθαρά κέρδη |
108.004.000 |
168.700.000 |
129.900.000 |
136.395.000 |
140.486.850 |
144.701.456 |
|
P/E Ratio |
10,13 |
6,48 |
8,42 |
8,02 |
7,79 |
7,56 |
|
Ίδια Κεφάλαια |
348.000.000 |
419.000.000 |
499.400.000 |
560.777.750 |
623.996.833 |
689.112.487 |
|
P/BV |
3,14 |
2,61 |
2,19 |
1,95 |
1,75 |
1,59 |
|
Μερισματική απόδοση |
|
6,183% |
6,595% |
6,727% |
6,862% |
6,999% |
|
Πηγή: www.greekfinanceforum.com |
|
|
|
|
|
|
----------------------
Συνοψίζοντας λοιπόν
διατηρούμε για την εισηγμένη τη δίκαιη αποτίμηση των 15,5
ευρώ, με περιθώρια ανόδου περίπου 30% πέραν των μερισματικών
αποδόσεων. Επαναλαμβάνουμε μάλιστα πως υπάρχουνε
περισσότερες πιθανότητες αύξησης της δίκαιης αποτίμησης κατά
τις επόμενες χρήσεις παρά το αντίθετο. Είναι χαρακτηριστικό
πως στην τιμή του Fair Value που θέτουμε (15,5 ευρώ), το
expected P/E Ratio για τα επόμενα χρόνια διαμορφώνεται
περίπου στο περίπου 9,5 με 10χ, με το expected P/BV του 2027
στο 2χ και τις μερισματικές αποδόσεις στο περίπου 5,5%. Αν
και σίγουρα ο κλάδος θέλει ιδιαίτερα προσοχή και συνεχείς
αξιολογήσεις ως από τους πιο ευαίσθητους στις όποιες
εξελίξεις και τα οικονομικά σοκ …. Όλα τα παραπάνω,
επαναλαμβάνοντας πως οι εκτιμήσεις μας μπορεί να
αποδειχθούνε αρκετά συντηρητικές, κάνοντας μας να
προχωρήσουμε σε αύξηση της δίκαιης αποτίμησης.
|
Δείκτες αποτίμησης στην τιμή των 15,5 ευρώ |
|
|
2022 |
2023 |
2024 |
2025e |
2026e |
2027e |
|
Καθαρά κέρδη |
108.004.000 |
168.700.000 |
129.900.000 |
136.395.000 |
140.486.850 |
144.701.456 |
|
P/E Ratio |
12,94 |
8,28 |
10,76 |
10,25 |
9,95 |
9,66 |
|
Ίδια Κεφάλαια |
348.000.000 |
419.000.000 |
499.400.000 |
560.777.750 |
623.996.833 |
689.112.487 |
|
P/BV |
4,02 |
3,34 |
2,80 |
2,49 |
2,24 |
2,03 |
|
Μερισματική απόδοση |
|
4,839% |
5,161% |
5,265% |
5,370% |
5,477% |
|
Πηγή: www.greekfinanceforum.com |
|
|
|
|
|
|
--------------
Παράρτημα Α:
AEGEAN:
Τρίτη Επέκταση της Συμφωνίας με
Airbus
– Προσθήκη 8 Νέων A321neo
Η AEGEAN ανακοίνωσε
την παραγγελία 8 επιπλέον αεροσκαφών A321neo, επεκτείνοντας
για τρίτη φορά την αρχική συμφωνία της με την Airbus. Η
αρχική συμφωνία, η οποία είχε συναφθεί το 2018 και ξεκίνησε
να υλοποιείται το 2020, αφορούσε αεροσκάφη της οικογένειας
A320/321neo.
Συνολικά, ο στόλος
της AEGEAN θα περιλαμβάνει 58 αεροσκάφη της σειράς Airbus
320/321neo, εκ των οποίων τα 37 θα είναι A321neo, η
μεγαλύτερη έκδοση της οικογένειας. Από αυτά, 4 θα είναι
Airbus A321neo LR (Long Range), τα οποία διαθέτουν αυξημένη
εμβέλεια και ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα για πτήσεις έως 7,5
ωρών.
Παραγγελία
αεροσκαφών:
Τύπος
αεροσκάφους
|
Υφιστάμενη
παραγγελία
|
Νέα
παραγγελία
|
Σύνολο
|
Airbus A320neo
|
21
|
-
|
21
|
Airbus A321neo
|
25
|
8
|
33
|
Airbus A321neo
LR
|
4
|
-
|
4
|
Σύνολο
|
50
|
8
|
58
|
Μέχρι σήμερα, η
AEGEAN έχει παραλάβει 34 αεροσκάφη της οικογένειας
A320/321neo, ενώ με τη νέα παραγγελία αναμένονται ακόμη 24.
Για το 2025, η εταιρεία έχει ήδη παραλάβει ένα Airbus
A320neo και προγραμματίζει την παραλαβή τεσσάρων ακόμη.
Ο Διευθύνων
Σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης, ανέφερε:
"Η επέκταση του επενδυτικού μας πλάνου με 8 επιπλέον Airbus
A320/A321neo είναι αναγκαία για την ανάπτυξή μας και την
ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας. Η επιλογή μας να
επενδύσουμε κυρίως στο A321neo, που θα αποτελεί τα 2/3 του
στόλου μας, είναι στρατηγική. Ευχαριστούμε την Airbus για τη
συνεργασία και υποσχόμαστε στους επιβάτες μας νέες
υπηρεσίες, προορισμούς και βελτιωμένες ταξιδιωτικές
εμπειρίες."
Ο Benoit de
Saint-Exupéry, Airbus EVP Sales of the Commercial Aircraft
Business, δήλωσε:
"Είμαστε ενθουσιασμένοι που η AEGEAN επέλεξε ξανά το
αποδοτικό σε καύσιμα A321neo. Αυτή η απόφαση επιβεβαιώνει τη
δέσμευσή της στην επιχειρησιακή αριστεία και τη βελτίωση της
εμπειρίας των επιβατών. Εκτιμούμε τη συνεργασία μας και
ανυπομονούμε να τη συνεχίσουμε."
Σύμφωνα με
εκτιμήσεις, η νέα επένδυση ανέρχεται στα 600 εκατ. δολάρια,
ανεβάζοντας τη συνολική αξία της παραγγελίας των 58
αεροσκαφών στα 3,5 δισ. δολάρια. Αυτή η εξέλιξη κρίνεται
ιδιαίτερα θετική για την AEGEAN και την ελληνική οικονομία.
|