| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τρίτη, 00:01 - 26/08/2025

     

 

 

 

Πίσω από κάθε προϊόν και υπηρεσία, βρίσκονται άνθρωποι που σχεδιάζουν, υλοποιούν, εξελίσσουν και υποστηρίζουν την πορεία προς τον πελάτη. Είναι οι εργαζόμενοι που, σε κάθε κρίσιμο σημείο της λειτουργίας ενός οργανισμού, καλούνται να αποδώσουν, να συνεργαστούν και να αναπτυχθούν μέσα σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Γι’ αυτό και η εργασιακή εμπειρία (Employee Experience – EX) παύει να είναι αποκλειστικά υπόθεση του HR ή ένα επικοινωνιακό trend. Μετατρέπεται σε βασικό πυλώνα στρατηγικής. Όπως η εμπειρία του πελάτη (Customer Experience – CX) είναι κρίσιμη για την επιτυχία μιας υπηρεσίας, έτσι και η εμπειρία του εργαζομένου είναι καθοριστική για την ανθεκτικότητα, την κουλτούρα και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη ενός οργανισμού

 
 

Τι σημαίνει Employee Experience σήμερα;

Η εμπειρία του εργαζομένου δεν περιορίζεται στις καθημερινές του εργασίες. Ξεκινά ήδη από τη φάση προσέλκυσης και πρόσληψης, συνεχίζει στην επαγγελματική εξέλιξη και στις εσωτερικές μετακινήσεις, και ολοκληρώνεται με την αποχώρηση. Σε όλη αυτή τη διαδρομή, κάθε σημείο επαφής του εργαζομένου με τον οργανισμό αποτελεί ένα «σημείο τριβής» αλλά και ευκαιρίας. Από τις διαδικασίες ένταξης και αξιολόγησης, μέχρι τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούνται καθημερινά και τον τρόπο που επικοινωνούνται οι στόχοι και οι αξίες του οργανισμού, όλα επηρεάζουν την αντίληψη που διαμορφώνει ο εργαζόμενος για το εργασιακό του περιβάλλον και τη θέση του μέσα σε αυτό.

Αυτή η εμπειρία διαμορφώνεται από το φυσικό περιβάλλον της εργασίας (χώρος, εξοπλισμός), το ψηφιακό περιβάλλον (εργαλεία, διαδικασίες) και φυσικά την κουλτούρα: τις αξίες, τη διαφάνεια, τις σχέσεις και τον τρόπο που εφαρμόζεται η τεχνολογία στην πράξη.

Προκλήσεις και τάσεις του 2025

Μετά την τηλεργασία, την επιστροφή στο γραφείο και την καθημερινή χρήση εργαλείων AI, οι εργαζόμενοι ζουν σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Οι ομάδες λειτουργούν συχνά με διαφορετικά ωράρια και τρόπους επικοινωνίας, κάτι που απαιτεί μεγαλύτερη αυτονομία και εμπιστοσύνη από την πλευρά των οργανισμών. Παράλληλα, οι προσδοκίες για ευελιξία, ισορροπία και δίκαιη μεταχείριση αυξάνονται, επηρεάζοντας την ικανοποίηση, την απόδοση και την παραμονή των ανθρώπων στις εταιρείες.

Και φυσικά, η είσοδος των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το Microsoft Copilot, το Google Gemini ή το ChatGPT αλλάζει ουσιαστικά τον τρόπο που δουλεύουμε. Από τη δημιουργία περιεχομένου μέχρι την ανάλυση δεδομένων, η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ήδη ως «συνεργάτης», μεταμορφώνοντας την εργασία: απελευθερώνει χρόνο, αυτοματοποιεί χρονοβόρες διαδικασίες και μετατοπίζει το βάρος από την εκτέλεση στην στρατηγική σκέψη. Ωστόσο, παρά την αύξηση της παραγωγικότητας, εμφανίζεται το φαινόμενο του Παραδόξου του Jevons: όσο πιο αποδοτικοί γινόμαστε, τόσο περισσότερη δουλειά αναλαμβάνουμε.

Μια νέα ανθρωποκεντρική κουλτούρα για μια νέα εποχή

Οι οργανισμοί που θέλουν να επενδύσουν ουσιαστικά στην εμπειρία του εργαζομένου, χρειάζεται να έχουν μία σαφή στρατηγική και μια σταθερή προσέγγιση: Να ακούν και να αξιολογούν διαρκώς τις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων τους. Να διαμορφώνουν μια εργασιακή καθημερινότητα όπου κάθε εργαζόμενος έχει ξεκάθαρο ρόλο, πρόσβαση σε σύγχρονα εργαλεία και ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη. Και κυρίως, να καλλιεργούν μια κουλτούρα εμπιστοσύνης, δημιουργικότητας και συμμετοχικότητας.

Όπως χαρακτηριστικά έχει πει ο Richard Branson:
 “Train people well enough so they can leave, treat them well enough so they don’t want to.”
 (Να εκπαιδεύετε τους ανθρώπους σας αρκετά καλά ώστε να μπορούν να φύγουν, και να τους φέρεστε τόσο καλά ώστε να μη θέλουν να το κάνουν.)

 * Ο Φίλιππος Ζακόπουλος είναι Managing Partner, Found.ation

Πρώτη δημοσίευση στο Money Review

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum