| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 
 

Fundamentalist

Αναλύσεις εισηγμένων εταιρειών με βάση τη θεμελιώδη ανάλυση

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

ΑΔΜΗΕ: Καλύτερα του αναμενομένου τα αποτελέσματα 6μηνου …. Μικρή αύξηση του Fair Value στα 2,80 ευρώ…

00:01 - 02/10/23

 

Βασικοί Μέτοχοι

Μέτοχος

% Δικ. Ψήφου Μετοχές

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΔΜΗΕ Α.Ε.

51,12

SILCHESTER INTERNATIONAL INVESTORS LLP

9,96

 

Τιμή μετοχής: 2,16 ευρώ

Αριθμός Μετοχών: 232.000.000
Κεφαλαιοποίηση: 501.120.000 ευρώ

 

Απόδοση ytd: +27%

Απόδοση 52 εβδομάδων: +33,33%

Απόδοση 3 ετών: -8%

Απόδοση 5 ετών: +17%

 

Συνολικές υποχρεώσεις: μηδενικές (αναφερόμαστε στην ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, αν και στην ανάλυση μας παρακάτω διευκρινίζουμε πως σημασία έχουνε τα μεγέθη της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. - σε απόλυτα ικανοποιητικά επίπεδα οι δείκτες μόχλευσης)

Ίδια κεφάλαια (στο τέλος εξαμήνου): 789εκ ευρώ

Δείκτης Συνολικών υποχρεώσεων προς ίδια κεφάλαια: Η εισηγμένη δεν έχει υποχρεώσεις

 

Κέρδη 2022: 29.095.000 ευρώ

Κέρδη e2023: 55.300.000 ευρώ

 

P/E Ratio (2022): 17,22x

P/E Ratio (e2022): 9x

P/BV: 0,62χ   

Μερισματική απόδοση: H πρόβλεψη μας για τη μέση εκτιμώμενη μερισματική απόδοση των επόμενων ετών είναι στο 5 με 6%.

 
 

Διάγραμμα

 

 

 

Fair Value: 2,80 ευρώ

 

Τις τελευταίες ημέρες είχαμε επισημάνει στο GFF πως περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τα αποτελέσματα 6μηνου του ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, για να δούμε αν θα επιβεβαιώνονταν η εικόνα που είχε διαφανεί στο 1Q23, μια εικόνα που μας είχε κάνει να ασχοληθούμε ξανά με τη μετοχή, έχοντας γράψει χαρακτηριστικά πως η μετοχή μπαίνει ξανά στο επενδυτικό κάδρο, θέτοντας ως Fair Value τα 2,65 – 2,70 ευρώ.

Η εικόνα λοιπόν των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. επιβεβαίωσε τις προσδοκίες μας και μάλιστα με το παραπάνω, με τα αποτελέσματα, σε όλες τις γραμμές να είναι καλύτερα. Μια εξέλιξη η οποία όχι μόνο μας κάνει να διατηρήσουμε τη θετική μας άποψη για τη μετοχή, αλλά να προχωρήσουμε και σε νέα αύξηση της δίκαιης αποτίμησης, στα 2,80 ευρώ. Μάλιστα με τη μετοχή να έχει διορθώσει στα πλαίσια της πρόσφατης διόρθωσης του Χ.Α., θα τη χαρακτηρίζαμε μια πολύ καλή επιλογή τοποθέτησης στο ελληνικό χρηματιστήριο, με καλή σχέση απόδοσης ρίσκου, με τη μετοχή μετά από μια μεγάλη περίοδο φτωχών χρηματιστηριακών αποδόσεων, να έχει όλες τις προϋποθέσεις τα επόμενα χρόνια να δώσει αποδόσεις καλύτερες της αγοράς.

-------------------

Ξεκινώντας με τα αποτελέσματα 6μηνου και τη χρηματοοικονομική κατάσταση. Διευκρινίζοντας πως εξετάζουμε αυτήν της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και όχι της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών (51% του ΑΔΜΗΕ, αυτή είναι εισηγμένη), αφού κάτι διαφορετικό δε θα είχε σημασία.  

Παρά το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα, χρηματοοικονομικά η κατάσταση ήτανε και παραμένει καλή, με επαρκή ρευστότητα για την ολοκλήρωση, χωρίς ιδιαίτερους κινδύνους, του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος (δείτε παράρτημα Γ), ενισχύοντας περαιτέρω τα μεγέθη της εισηγμένης.

Συγκεκριμένα, οι συνολικές υποχρεώσεις διαμορφώνονται στα 2,35δις ευρώ (από 2,12δις στο τέλος του 1Q), εκ των οποίων οι δανειακές υποχρεώσεις στα 1,17δις ευρώ. Όλα αυτά με τα ίδια κεφάλαια στα 1,487δις ευρώ.

O καθαρός Δανεισμός, λαμβανομένων υπόψη των υποχρεώσεων από μισθώσεις είναι στα 981,6εκ ευρώ, αυξημένος από τα 751,1εκ ευρώ που ήτανε στο Α΄ τρίμηνο, ωστόσο σε απόλυτα ελεγχόμενα επίπεδα, μια αύξηση που δικαιολογείται από το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας.

Στα θετικά το εξαιρετικό cash flow, θυμίζοντας πως ακόμη και στην πολύ μέτρια (στα όρια της κακής) χρήση του 2022, η εισηγμένη είχε εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες στα 218εκ ευρώ Vs 177εκ ευρώ το 2021. Στο 6μηνο του 2023, οι αντίστοιχες εισροές ήτανε 135εκ ευρώ Vs 95,9εκ ευρώ το περσινό πρώτο εξάμηνο.

----------------

Στα αποτελέσματα χρήσεως του 6μηνου τώρα. Όπως ήδη αναφέραμε παραπάνω, η εικόνα ήτανε εξαιρετική, καλύτερη των προβλέψεων μας.

O Όμιλος ΑΔΜΗΕ κατέγραψε δύο ισχυρά τρίμηνα με τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη για το πρώτο εξάμηνο να ξεπερνούν τα 58 εκατ. ευρώ σημειώνοντας ισχυρή αύξηση της τάξης του 148%. Όπως είχαμε επισημάνει στην τελευταία μας ανάλυση και αναφέρει και η εταιρεία στην ανακοίνωση της. Οι ισχυρές επιδόσεις σε όλες τις γραμμές της λειτουργικής και καθαρής κερδοφορίας επιτεύχθηκαν χάρη στην πλήρη εφαρμογή των Μοναδιαίων Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος οι οποίες επηρέασαν θετικά στην εξομάλυνση της ανάκτησης του απαιτούμενου εσόδου του για το 2023 και την πλήρη αποκατάσταση των οικονομικών μεγεθών του. Παράλληλα, ο Όμιλος πέτυχε την καλύτερη ιστορικά επίδοσή του σε α΄εξάμηνο αναφορικά με την υλοποίηση του επενδυτικού του προγράμματος, που αποτελεί τον βασικό μοχλό ανάπτυξης του Διαχειριστή τα επόμενα χρόνια, με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες να ανέρχονται σε 297,3 εκατ. ευρώ (έναντι 88 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022), με διατήρηση της ανοδικής τάσης και για το δεύτερο μισό του έτους.

Τα ενοποιημένα Συνολικά Έσοδα του Ομίλου στο α’ εξάμηνο 2023 ανήλθαν στα 189εκ ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 37,5% έναντι 137,5εκ ευρώ το α’ εξάμηνο 2022. Τα Έσοδα Ενοικίου Συστήματος Μεταφοράς συμπεριλαμβανομένων και των εσόδων από την Αγορά Εξισορρόπησης ανήλθαν σε 185,7εκ ευρώ έναντι 134,0εκ ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 38,6%, ενώ τα Έσοδα από λοιπές δραστηριότητες μειώθηκαν οριακά κατά 0,2 εκατ. ευρώ. Τα ενοποιημένα Κέρδη προ τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 50,6% σε 136,8 εκατ. ευρώ έναντι 90,9εκ ευρώ το α’ εξάμηνο 2022. Το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 137,6εκ ευρώ, υψηλότερο κατά 52,7% σε σχέση με 90,1εκ ευρώ στο α’ εξάμηνο 2022, εξαιρώντας τα ακόλουθα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια: α) πρόβλεψη για την έκπτωση μειωμένου ρεύματος που δίνεται σε υπαλλήλους και συνταξιούχους της Συγγενούς εταιρείας και πρόβλεψη για αποζημίωση προσωπικού συνολικού ποσού 0,2εκ ευρώ, έναντι πρόβλεψης ποσού 0,3εκ ευρώ για το α’ εξάμηνο του 2022 β) πρόβλεψη για κινδύνους και έξοδα ποσού 0,6εκ ευρώ έναντι αντίστοιχης απελευθέρωσης πρόβλεψης ποσού 1,0εκ ευρώ το α’ εξάμηνο 2022 Το ενοποιημένο ΕΒΙΤ αυξήθηκε κατά 112,6% και ανήλθε στα 82,2εκ ευρώ, έναντι 38,7εκ ευρώ το α’ εξάμηνο 2022, ενώ το συγκρίσιμο EBIT διαμορφώθηκε στα 83,0εκ ευρώ, υψηλότερο κατά 118,9% έναντι 37,9εκ ευρώ το α’ εξάμηνο 2022, μη συμπεριλαμβάνοντας τα ανωτέρω έκτακτα - μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια. Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων περιόδου διαμορφώθηκαν στα 75,5εκ ευρώ, αυξημένα κατά 127,8% έναντι 33,1εκ ευρώ για το α’ εξάμηνο 2022, ενώ τα ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη διαμορφώθηκαν στα 57,9εκ ευρώ έναντι 24,1εκ ευρώ το α’ εξάμηνο 2022. Τα συγκρίσιμα ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη διαμορφώθηκαν στα 58,5εκ ευρώ έναντι 23,5εκ ευρώ το α’ εξάμηνο 2022.

Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα του Ομίλου το 2ο τρίμηνο του 2023 αυξήθηκαν κατά 41,3%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και ανήλθαν στα 95,3εκ ευρώ. Το έσοδο από Ενοίκιο Συστήματος μεταφοράς συμπεριλαμβανομένου και του Εσόδου από την αγορά εξισορρόπησης ανήλθε στα 93,5εκ ευρώ καταγράφοντας αύξηση κατά 40,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη το 2ο τρίμηνο 2023 ανήλθαν σε 28,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 138,3% έναντι 11,9 εκατ. το 2022, ενώ τα συγκρίσιμα ενοποιημένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 29,0 εκατ. ευρώ έναντι 10,3 εκατ. ευρώ το 2022.

ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών (51% της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.)

Όσον αφορά τα μεγέθη της εισηγμένης ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, αυτά παρουσιάζονται στον παραπάνω πίνακα. Αντανακλώντας τη συμμετοχή της κατά 51% στα κέρδη του Ομίλου της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και ανέρχονται στα 29,5εκ ευρώ σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022. Όσο σημασία έχει, τα Λειτουργικά Έξοδα κατά την εξεταζόμενη περίοδο ανήλθαν στις 418 χιλ. ευρώ έναντι 378 χιλ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατά 25 χιλ. ευρώ των Αμοιβών Προσωπικού και σε χρηματιστηριακές δαπάνες. Τα χρηματοοικονομικά έσοδα ανήλθαν σε 59 χιλ. ευρώ, όπως διαμορφώθηκαν στον ειδικό λογαριασμό που τηρεί η Εταιρεία στην Τράπεζα της Ελλάδος, αντισταθμίζοντας μερικώς τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας. Τα Ταμειακά Διαθέσιμα της Εταιρείας την 30.06.2023 ανέρχονταν σε 4,3 εκατ. ευρώ, ενώ υπενθυμίζεται πως η Εταιρεία έχει μηδενικό χρέος, αν και αναφέραμε πως αυτό που έχει σημασία αναφορικά με τους δείκτες μόχλευσης της εισηγμένης είναι η χρηματοοικονομική κατάσταση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. Τα Καθαρά Κέρδη της ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. ανήλθαν σε 29,2εκ ευρώ σημειώνοντας σημαντική αύξηση έναντι 11,9εκ το α’ εξάμηνο 2022, μια επίδοση καλύτερη των προβλέψεων μας.

-------------

Προβλέψεις

Σταθμίζοντας τα όλα προχωράμε στην αύξηση των προβλέψεων για τη φετινή καθαρή κερδοφορία της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών από τα 49,5εκ ευρώ που είχαμε θέσει ως στόχο, στα 55,3εκ ευρώ (ένας στόχος που το πιθανότερο είναι πως ξεπεραστεί και πιθανόν άνετα), κάτι το οποίο στην τιμή κλεισίματος δίνει ένα P/E Ratio στο 9χ, με το P/BV στο 0,62χ με την εκτιμώμενη μερισματική απόδοση στο 5%. Με βάση πάντα τις προβλέψεις μας στο ρεαλιστικό σενάριο (για να μην πούμε συντηρητικό), για τα εκτιμώμενα μεγέθη του 2026, το P/E Ratio διαμορφώνεται στο 8.1χ, με το P/BV στο 0,58χ και την μερισματική απόδοση να αυξάνεται στο 5,5%, όλοι ελκυστικοί δείκτες.

Συνοψίζοντας, θα προχωρήσουμε σε αύξηση του Fair Value για την εισηγμένη στα 2,80 ευρώ από τα 2,65 – 2,70 ευρώ προηγουμένως,  με περιθώρια ανόδου περίπου 31% σε σχέση με το κλείσιμο της Παρασκευή, με την μέση εκτιμώμενη μερισματική απόδοση για τα επόμενα χρόνια στο 5 με 6%.

---------------------------------------

Παράρτημα Α): Βασικές προβλέψεις στην τιμή στόχου των 2,80 ευρώ

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι βασικοί αριθμοδείκτες στην τιμή των 2,80ευρώ, με το P/E Ratio με βάση την εκτίμηση για τη φετινή κερδοφορία να διαμορφώνεται στο 11,75χ (στο 10,24χ με βάση την εκτίμηση για την κερδοφορία του 2027), παραμένοντας ελκυστικός, με συγκρατημένη αισιοδοξία για περαιτέρω αύξηση του Fair Value τις επόμενες χρήσεις, με ώθηση από την περαιτέρω σταδιακή βελτίωση των μεγεθών ως αποτέλεσμα και της ωρίμανσης των επενδύσεων.

Παράρτημα Β): Μ. Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Προτεραιότητα στις διασυνδέσεις που θα κάνουν τη χώρα εξαγωγέα πράσινης ενέργειας

Από την τελευταία ειδησεογραφία της εισηγμένης τώρα. Η εγκατάσταση ικανής δυναμικότητας αποθήκευσης ενέργειας και οι διασυνοριακές διασυνδέσεις που θα επιτρέψουν στην Ελλάδα όχι μόνο να αξιοποιήσει το πλούσιο αιολικό και ηλιακό δυναμικό της, αλλά και να υπηρετήσει τον ευρωπαϊκό στόχο για απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και τη Ρωσία, αποτελούν τις δυο μεγαλύτερες προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης όσον αφορά στα ηλεκτρικά δίκτυα. Αυτό τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης κατά την τοποθέτησή του στο συνέδριο που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας αυτές τις ημέρες.

Ο κ. Μανουσάκης υπογράμμισε ότι πλησιάζουμε τα 12 GW "πράσινης" εγκατεστημένης ισχύος και έχουμε δεσμεύσει ηλεκτρικό χώρο για έργα ΑΠΕ ισχύος 15 GW. Σύνολο 27 GW. Την ίδια στιγμή, η μέγιστη ζήτηση για ηλεκτρισμό στην Ελλάδα είναι 10 GW, ο διαθέσιμος ηλεκτρικός χώρος στο Σύστημα είναι σήμερα 18 GW και θα αυξηθεί στα 29 GW στο τέλος της δεκαετίας με τις διασυνδέσεις που προγραμματίζει ο ΑΔΜΗΕ έως το 2030. "Αυτά τα νούμερα πρακτικά σημαίνουν ότι, ήδη από σήμερα, με βάση τους Όρους Σύνδεσης που έχουμε χορηγήσει έχουμε καλύψει τον ηλεκτρικό χώρο έως το 2030. Την ίδια στιγμή, γνωρίζουμε ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον για νέα έργα ΑΠΕ είναι ισχυρό και ότι η χώρα χρειάζεται νέες πράσινες επενδύσεις. Αυτόν τον γρίφο καλούμαστε να λύσουμε", πρόσθεσε. "Εάν σχεδιάσουμε σωστά την πράσινη μετάβαση, τότε η συντριπτική πλειονότητα της ενέργειας που θα καταναλώνεται στην Ελλάδα το 2030 θα προέρχεται από πράσινες πηγές".

Ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ επεσήμανε ότι προτεραιότητα είναι οι εξαγωγικές διασυνδέσεις, όπως η δεύτερη διασύνδεση HVDC με την Ιταλία μεταφορικής ικανότητας 1000 MW. Στο ίδιο κάδρο μπαίνουν η δεύτερη διασύνδεση με την Βουλγαρία που ολοκληρώθηκε πρόσφατα και η διασύνδεση με την Αλβανία που σχεδιάζουμε. "Θεωρούμε ότι οι συνθήκες έχουν ωριμάσει για την δημιουργία ενός άμεσου ηλεκτρικού διαδρόμου με την Κεντρική Ευρώπη, τεχνολογίας HVDC, που μεταφέρει απευθείας την ενέργεια χωρίς απώλειες. Οι προκαταρκτικές μελέτες έδειξαν ότι το καλύτερο σημείο απόληξης του διαδρόμου αυτού είναι η Γερμανία, αφενός επειδή διαθέτει ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα και αφετέρου επειδή χαρακτηρίζεται από υψηλή ζήτηση για πράσινη ενέργεια. Είμαστε σε διαδικασία ένταξης του έργου, του Green Aegean Interconnector στο νέο 10ετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ENTSO-E. Υπάρχει, τέλος, η διασύνδεση Κρήτης-Κύπρου-Ισραήλ (ΕuroAsia Interconnector) που έχει όχι μόνο εξαγωγικό προσανατολισμό, αλλά και υψηλή γεωπολιτική σημασία για την Ελλάδα, καθώς θα διασυνδέσει την Κύπρο με το Ηπειρωτικό Σύστημα της Ευρώπης δίνοντας τέλος στην ηλεκτρική της απομόνωση", κατέληξε.

Παράρτημα Γ): Επενδύσεις

Ειδική αναφορά θα πρέπει να γίνει στις εντυπωσιακές επενδύσεις της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., επενδύσεις που λόγω και των δημοσίων επενδυτικών προγραμμάτων στα πλαίσια και της Ε.Ε. (κυρίως το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας) δεν επηρεάζουνε ιδιαιτέρως τους δείκτες μόχλευσης. Επενδύσεις οι οποίες παρά τις ιδιαιτερότητες της εισηγμένης, όπως αναφέραμε παραπάνω δημιουργούνε μια συγκρατημένη αισιοδοξία για όλο και μεγαλύτερη αύξηση της κερδοφορίας της εισηγμένης κατά τα επόμενα χρόνια.

Όπως χαρακτηριστικά είχε αναφέρει η εισηγμένη κατά τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου:

Η ισχυρή αύξηση των επενδυτικών δαπανών αντανακλάται στη δυναμική πορεία υλοποίησης του προγράμματος ηλεκτρικών διασυνδέσεων, μέσα από το οποίο ο ΑΔΜΗΕ αναπτύσσει το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας με ορίζοντα το 2030. Μετά την ολοκλήρωση των καλωδιακών ποντίσεων τον Μάρτιο 2023, η κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής προχωρά εντατικά και στο χερσαίο τμήμα της, η τέταρτη και τελευταία φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων βρίσκεται σε εξέλιξη. Παράλληλα, ο Δυτικός Διάδρομος, η νέα γραμμή μεταφοράς που ενσωμάτωσε για πρώτη φορά την Πελοπόννησο στο σύστημα υπερυψηλής τάσης 400 kV, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία αναβαθμίζοντας την ενεργειακή ασφάλεια σε ολόκληρη τη νότια Ελλάδα. Με την ολοκλήρωση του εκτενούς επενδυτικού προγράμματος του Διαχειριστή ύψους 5 δισ. ευρώ έως το τέλος της δεκαετίας, το σύνολο των μεγαλύτερων νησιών του Αιγαίου θα είναι πλέον άμεσα διασυνδεδεμένο με το ηπειρωτικό σύστημα υψηλής τάσης και θα απολαμβάνει σταθερή και πιο καθαρή ηλεκτροδότηση, ενώ ο ηλεκτρικός χώρος για την απορρόφηση νέων μονάδων ΑΠΕ θα αυξηθεί σε 28 GW, από 18 GW σήμερα, υπερκαλύπτοντας τις προβλέψεις του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα για την ίδια περίοδο. Επιπλέον, η χώρα θα διαθέτει ένα πιο πυκνό δίκτυο διεθνών διασυνδέσεων το οποίο θα ενισχύσει σημαντικά την ενεργειακή της ασφάλεια καθώς και την εξαγωγική της δυνατότητα σε πράσινη ενέργεια.

Διασύνδεση Κρήτης-Αττικής Τον Μάρτιο του 2023, η θυγατρική εταιρεία του ΑΔΜΗΕ, Αριάδνη Interconnection, ολοκλήρωσε με επιτυχία το υποβρύχιο τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, του μεγαλύτερου έργου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ. Σε διάστημα 32 μηνών η Αριάδνη Interconnection πόντισε συνολικά περίπου 1.350 χιλιόμετρα ηλεκτρικών καλωδίων και καλωδίων οπτικών ινών μεταξύ της Κορακιάς Ηρακλείου και της Πάχης Μεγάρων, σε βάθη έως και 1.200 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας. Με την ολοκλήρωση των εργασιών προστασίας των καλωδίων, που αναμένεται μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2023, περίπου τα 640 χιλιόμετρα θα έχουν τοποθετηθεί κάτω από την επιφάνεια του βυθού για μέγιστη ασφάλεια. Στο χερσαίο τμήμα της διασύνδεσης, όσον αφορά στους Σταθμούς Μετατροπής, το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού έχει πλέον παραχθεί και δοκιμαστεί στα εργοστάσια των αναδόχων ενώ οι εργασίες θεμελίωσης των κτιρίων βρίσκονται στην τελική ευθεία και προχωρά η ανέγερσή τους. Αναφορικά με την πρόοδο του καλωδιακού τμήματος, έχει παραχθεί το σύνολο των υπόγειων καλωδίων και προχωρά η κατασκευή της υπόγειας όδευσης από το ΚΥΤ Κουμουνδούρου προς το σημείο προσαιγιάλωσης στην Αττική, όπου έχει ολοκληρωθεί περίπου το 85% της υποδομής καθώς και το 50% της τοποθέτησης καλωδίων. Στην περίπτωση της Κρήτης, οι εργασίες οδοποιίας βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εργασίες υποδομής για την εγκατάσταση των καλωδίων έχουν ξεκινήσει. Παράλληλα, αναφορικά με τη χρηματοδότηση μέσω επιχορήγησης, εντός του 2023 το έργο αναμένεται να ενταχθεί για συγχρηματοδότηση στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020 «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» ως έργο γέφυρα (phasing), αντλώντας έτσι σημαντικούς πόρους και μειώνοντας, κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό, το κόστος του έργου μείζονος σημασίας για τον Έλληνα καταναλωτή. Ηλεκτρική διασύνδεση Κυκλάδων Η τέταρτη και τελευταία φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων αφορά στη διασύνδεση της Σαντορίνης, της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου και συγχρηματοδοτείται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το πρώτο σκέλος της διασύνδεσης (Σαντορίνη-Νάξος) έχει εισέλθει πλέον σε φάση κατασκευής με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. Το καλοκαίρι του 2022 ποντίστηκε το ηλεκτρικό καλώδιο μεταξύ των δύο νησιών, ενώ προχωρούν οι εργασίες για την ανέγερση του Υποσταθμού Υψηλής Τάσης στην υπό διασύνδεση Σαντορίνη. Τον Νοέμβριο του 2022 ολοκληρώθηκαν οι διαγωνισμοί και τον Φεβρουάριο του 2023 υπογράφηκαν οι συμβάσεις των καλωδιακών τμημάτων και για τα υπόλοιπα τρία νησιά των ΝΔ Κυκλάδων (Φολέγανδρος, Μήλος, Σέριφος) που θα ενσωματώσουν το σύνολο του νησιωτικού συμπλέγματος στο Σύστημα Υψηλής Τάσης έως το 2025. Η ολοκλήρωση της διασύνδεσης των Κυκλάδων θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης μονάδων ΑΠΕ συνολικής ισχύος 332MW στα νησιά, επιτυγχάνοντας ένα πιο σταθερό, πράσινο και οικονομικό ενεργειακό μείγμα για το νησιωτικό σύμπλεγμα. Το έργο συγχρηματοδoτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU. Δυτικός Διάδρομος Πελοποννήσου Το τελευταίο τμήμα της διασύνδεσης του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με την υφιστάμενη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Αχελώου–Διστόμου ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε πλήρη λειτουργία τον Μάιο του 2023. Η επέκταση του Συστήματος 400 kV προς τη Μεγαλόπολη θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς προς και από την Πελοπόννησο, και θα αποσυμφορήσει τα κορεσμένα δίκτυα της περιοχής, ενισχύοντας την ευστάθεια των τάσεων για το Νότιο Σύστημα συνολικά. Ο συνολικός προϋπολογισμός των παραπάνω έργων ανέρχεται σε 108 εκατ. ευρώ. Ανατολικός Διάδρομος Πελοποννήσου Το υποέργο της Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που θα συνδέσει το υφιστάμενο ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία τον Μάιο του 2023. Στην παρούσα φάση ολοκληρώνεται η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών, με στόχο την ανάδειξη Αναδόχου και υπογραφή σύμβασης εντός του 2023 για το υποέργο της Γραμμής Μεταφοράς που θα συνδέσει το ΚΥΤ Κορίνθου με το ΚΥΤ Κουμουνδούρου. Η ολοκλήρωση του υπόψη υποέργου αναμένεται εντός του 1ου εξαμήνου του 2026. Το έργο της Γραμμής Μεταφοράς «ΚΥΤ Κουμουνδούρου -ΚΥΤ Κορίνθου» συγχρηματοδoτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU και με το ΦΕΚ τ΄Δ 494 04-08-2022 χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας. Αναβάθμιση του ΚΥΤ Κουμουνδούρου Οι εργασίες κατασκευής του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου, τεχνολογίας κλειστού τύπου (GIS), που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο ΚΥΤ υπαίθριου τύπου, βρίσκονται σε εξέλιξη. Η υλοποίηση του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση του Ανατολικού Διαδρόμου 400 kV Πελοποννήσου, θα αποτελέσει το τερματικό της διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης με το ηπειρωτικό Σύστημα και θα ενισχύσει την αξιοπιστία τροφοδότησης των φορτίων στην (Δυτική κυρίως) Αττική. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 46 εκατ. ευρώ και η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του αναμένεται εντός του 2023. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με 30 εκατ. ευρώ, ως τμήμα της Γραμμής Μεταφοράς Μεγαλόπολη-Κόρινθος-ΚΥΤ Κουμουνδούρου. Η πλήρης ολοκλήρωση του αναβαθμισμένου ΚΥΤ Κουμουνδούρου αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2026. Το έργο συγχρηματοδoτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU.

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ Ο ΑΔΜΗΕ προτεραιοποιεί τα έργα διεθνών διασυνδέσεων, με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας στον τομέα της Ενέργειας και την εμβάθυνση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, ο Διαχειριστής: • Κατασκευάζει το εγχώριο τμήμα της δεύτερης διασύνδεσης Ελλάδας-Βουλγαρίας (Νέα Σάντα- Μαρίτσα), η οποία θα υπερτριπλασιάσει τη μεταφερόμενη ενέργεια ανάμεσα στις δύο χώρες • Εκπονεί μελέτες σκοπιμότητας για τη δεύτερη ενισχυτική διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας έως 1 GW, από κοινού με τον Διαχειριστή της γειτονικής χώρας, Terna. • Έχει υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας για την κατασκευή ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου. Ο ΑΔΜΗΕ συνεργάζεται στενά με τον Διαχειριστή της Αιγύπτου (EETC – Egyptian Electricity Transmission Company) και τον φορέα υλοποίησης ELICA SA, με τον οποίο υπέγραψε πρόσφατα Μνημόνιο Κατανόησης σχετικά με την έναρξη συζητήσεων για την αξιολόγηση της εισόδου του στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας που αναπτύσσει το έργο GREGY – Green Energy Interconnector. Παράλληλα, ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ: • Συμβάλλει στην ωρίμανση και κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου-Κρήτης, με φορέα υλοποίησης τον EuroAsia Interconnector, διασφαλίζοντας με την τεχνογνωσία που διαθέτει την επιχειρησιακή επάρκεια του έργου. Το καλοκαίρι του 2022, ο ΑΔΜΗΕ κατέθεσε Δήλωση Προθέσεων (Letter of Intent) στη διοίκηση του EuroAsia Interconnector για συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας με ποσοστό 25%, το οποίο θα επιτρέψει στον Διαχειριστή να εμπλακεί πιο ενεργά στην κατασκευή της διασύνδεσης, εισφέροντας ακόμη περισσότερο σε τεχνογνωσία και γενικότερα σε ό,τι αφορά στην υλοποίηση του μεγάλου ενεργειακού έργου. • Επιταχύνει τις διαδικασίες για τη μελέτη της νέας διασύνδεσης Ελλάδας-Αλβανίας, με τη συγκρότηση ομάδας εργασίας, μαζί με τον Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς της Αλβανίας. • Ωριμάζει τα σχέδια για την αναβάθμιση της διασύνδεσης Ελλάδας-Τουρκίας, η οποία θα ενισχύσει τη διασύνδεση του Ευρωπαϊκού με το Τουρκικό Σύστημα Μεταφοράς. • Προωθεί την αναβάθμιση της υφιστάμενης διασύνδεσης με τη Βόρεια Μακεδονία.

Παράρτημα Δ): Πορεία καθαρής κερδοφορίας της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.

 

 

Παράρτημα: Ιστορικό χρηματικών διανομών (μερίσματα - επιστροφές κεφαλαίου)

 

Τιμή σε €

Τύπος

Ημ/νία αποκοπής

Έναρξη πληρωμής

Χρήση

0,0682

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

29 Αυγ 2022 5 Σεπ 2022 1 Ιαν 2022 - 31 Δεκ 2022

0,0179

ΜΕΡΙΣΜΑ

6-Σεπ-21

13-Σεπ-21

1 Ιαν 2020 - 31 Δεκ 2020

0,0854

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

6-Σεπ-21

13-Σεπ-21

1 Ιαν 2021 - 31 Δεκ 2021

0,0289

ΜΕΡΙΣΜΑ

24-Αυγ-20

31-Αυγ-20

1 Ιαν 2019 - 31 Δεκ 2019

0,0889

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

24-Αυγ-20

31-Αυγ-20

1 Ιαν 2020 - 31 Δεκ 2020

0,06

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

2-Αυγ-19

9-Αυγ-19

1 Ιαν 2019 - 31 Δεκ 2019

0,0284

ΜΕΡΙΣΜΑ

2-Αυγ-19

9-Αυγ-19

1 Ιαν 2018 - 31 Δεκ 2018

0,0316

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

24-Αυγ-18

31-Αυγ-18

1 Ιαν 2018 - 31 Δεκ 2018

 

 

Τα όσα αναγράφονται σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν σύσταση για αγορά/πώληση ή διακράτηση μετοχών ή άλλων σύνθετων προϊόντων (πχ. CFD) που συνδέονται με τους συγκεκριμένους τίτλους που αναφέρονται.

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

 

 

 

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum