Βασικοί
Μέτοχοι
Μέτοχος |
% Δικ.
Ψήφου Μετοχές |
MOTOR OIL HOLDINGS LTD |
41,528 |
Τιμή
μετοχής: 24,72 ευρώ
Αριθμός Μετοχών: 110.782.980 Κεφαλαιοποίηση:
2.738.555.266 ευρώ
Απόδοση
ytd:
+13,29%
Απόδοση 52 εβδομάδων:
+23,60%
Απόδοση 3
ετών: +158%
Απόδοση 5
ετών:
+17%
Συνολικές
υποχρεώσεις: 4.94δις
ευρώ (στα 2,5δις ευρώ οι δανειακές
υποχρεώσεις)
Ίδια
κεφάλαια: 2,64δις
ευρώ
ευρώ
Δείκτης
Συνολικών υποχρεώσεων προς ίδια κεφάλαια:
1,87χ
Κέρδη
2022: 967εκ
ευρώ
(μια χρονιά ρεκόρ λόγω ενεργειακής κρίσης, αλλά και μεγάλων
έκτακτων κερδών λόγω αποτίμησης των αποθεμάτων).
P/E
Ratio (22):
2,83χ
P/BV
(e2023-2027):
10,1χ
P/BV:
1,04χ
Μερισματική
απόδοση:
Στο 5 με 5,5% η μέση εκτιμώμενη μερισματική
απόδοση για την επόμενη 5ετία (στο βασικό σενάριο, με
πιθανότητες θετικών εκπλήξεων με τη μερισματική απόδοση να
μπορεί να φτάσει σε αισθητά υψηλότερα επίπεδα, τουλάχιστον
σε κάποιες από τις χρήσεις)..
|
Ξεκινώντας με τον
ίδιο τρόπο με τον οποίο ξεκινάμε τις αναλύσεις μας για τα
δύο διυλιστήρια της χώρας (Motor Oil, Ελληνικά Πετρέλαια),
επισημαίνοντας πως είναι ένας κλάδος με μεγάλες
ιδιαιτερότητες. Όπως χαρακτηριστικά έχουμε γράψει ντεμοντέ
για την παγκόσμια επενδυτική κοινότητα εν μέσω όλης αυτής
της συζήτησης γύρω από τα ορυκτά καύσιμα, την κλιματική
αλλαγή και τις ΑΠΕ. Και πως η θεωρητική μετάβαση των
εταιρειών στην νέα εποχή είναι γεμάτη προκλήσεις –
δυσκολίες. Μια μετάβαση που μπορεί να αποδειχθεί και ακριβή,
όπως είχαμε δει και σε πρόσφατες εξαγορές. Κάνοντας μια
πρώτη εισαγωγή θα χαρακτηρίσουμε τα αποτελέσματα 9μηνου
εξαιρετικά, με τα αποτελέσματα και των 3 τριμήνων του 2023
να είναι καλύτερα των αρχικών μας προβλέψεων για τη φετινή
χρονιά, μετά από μια χρονιά ρεκόρ όπως ήτανε αυτή του 2022.
Αποτελέσματα που μας κάνουνε να πούμε πως ακόμη και αν
δεχθούμε τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες του κλάδου.
Και ακόμη και αν χρησιμοποιήσουμε διάφορα discount
προσεγγίζοντας την αποτίμηση της Motor Oil. Είναι ελκυστική
στις τρέχουσες τιμές, δικαιολογώντας υψηλότερες αποτιμήσεις.
--------------------------
Ξεκινώντας με τη
χρηματοοικονομική κατάσταση του ομίλου. Η εικόνα στο τέλος
9μηνου ήτανε αρκετά καλή, αφού με ώθηση το εξαιρετικό cash
flow (εισροές 966,5εκ ευρώ έναντι εισροών 381εκ ευρώ το
περσινό 9μηνο), καταγράφεται βελτίωση όλων των δεικτών
μόχλευσης. Οι συνολικές υποχρεώσεις στο τέλος 9μηνου ήτανε
4,94δις ευρώ (5,056δις ευρώ στο τέλος 2022), με τα ίδια
κεφάλαια σημαντικά αυξημένα στα 2,64δις ευρώ Vs 2,042δις
ευρώ το 2022. Στα περίπου 2,5δις ευρώ οι δανειακές
υποχρεώσεις. Επαναλαμβάνουμε βελτιωμένοι δείκτες μόχλευσης
και γενικά σε ικανοποιητικά επίπεδα και για τα μεγέθη της
εταιρείας και δεδομένης της πρόσφατης εξαγοράς στον τομέα
των ΑΠΕ. Όπως ανέφερε και η
Motor Oil
στην ανακοίνωση της, οι επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε 246εκ
ευρώ, ενώ το καθαρό χρέος μειώθηκε σημαντικά στο 1,2δις ευρώ
από 1,7δις ευρώ το 2022.
--------------------------
Στα αποτελέσματα
χρήσεως, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στο περσινό 9μηνο σε
9,97δις ευρώ έναντι από 12,67δις ευρώ το αντίστοιχο περυσινό
διάστημα. Όπως αναμένονταν, η τελική γραμμή των
αποτελεσμάτων ήτανε μειωμένα στα 716,7εκ από 1δις ευρώ ένα
χρόνο νωρίτερα, μια μείωση πάντως αισθητά μικρότερη των
αρχικών μας προβλέψεων, αλλά και του μ.ο. των προβλέψεων της
αγοράς. Μάλιστα οι επιδόσεις του 3ου τριμήνου, με
βελτίωση των περιθωρίων κέρδους και καθαρή κερδοφορία 441
έναντι 321,2εκ ευρώ το περσινό 3ο τρίμηνο, ήτανε μια πολύ
ευχάριστη έκπληξη, περιττό να πούμε επίσης μια επίδοση άνω
(και αρκετά) των προβλέψεων μας.
Αν πρέπει να
μείνουμε σε κάτι αυτό, αυτό είναι οι τελευταίες αναφορές –
ανακοινώσεις της διοίκησης της εταιρείας, αναφορικά με την
ενεργειακή μετάβαση του ομίλου, με επενδύσεις που αναμένεται
από το 1δις ευρώ που είναι το 2023 να ξεπεράσουν τα 2,5δις
ευρώ μέχρι το 2030.
Σύμφωνα με το νέο
στρατηγικό πλάνο που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της
ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων 9μηνου, η λειτουργική
κερδοφορία EBITDA από δραστηριότητες που δε σχετίζονται με
τα ορυκτά καύσιμα από 221εκ ευρώ το 2023 θα αυξηθούνε πάρα
πολύ σε πάνω από 40% της συνολικής κερδοφορίας EBITDA μέχρι
το 2030.
Οι ΑΠΕ σε λειτουργία
από 837MW σήμερα, αναμένεται να ξεπεράσουν το 2030 τα 2000MW
ενώ η λειτουργική κερδοφορία EBITDA της θυγατρικής MORE
(Motor Oil Renewable Energy) από 111εκ ευρώ σήμερα θα
ξεπεράσει τα 250εκ ευρώ το 2030. Τέλος σε ό,τι αφορά τις
θέσεις φόρτισης από 1021 σήμερα αναμένεται μέχρι το 2030 να
ξεπεράσουν τις 4000.
Όπως ανέφερε η
εισηγμένη, η κυκλική οικονομία, δηλαδή η διαχείριση υγρών
και στερεών αποβλήτων αναδεικνύεται σε στρατηγικό πυλώνα
ανάπτυξης του ομίλου.
Οι πυλώνες του
επιχειρηματικού σχεδίου περιλαμβάνουν ακόμη την ανάπτυξη
στις ανανεώσιμες πηγές, τη λιανική (ηλεκτροκίνηση, καύσιμα
με χαμηλότερο ανθρακικό αποτύπωμα) και την κύρια
δραστηριότητα της διύλισης και εμπορίας όπου οι επενδύσεις
θα κατευθυνθούν στην ψηφιοποίηση, τη μείωση των εκπομπών
άνθρακα και τα πετροχημικά. Οι επενδύσεις σε ΑΠΕ, δίκτυα
λιανικής και κυκλική οικονομία/εναλλακτικά καύσιμα
προβλέπεται να ξεπεράσουν το 1,5 δισ. ευρώ ως το 2030. Το
επικαιροποιημένο σχέδιο περιλαμβάνει την επισκόπηση της
προόδου ως προς την επίτευξη των τελικών στόχων που έχουν
τεθεί για το 2030. Ενδεικτικά στον τομέα των ΑΠΕ είναι σε
λειτουργία μονάδες ισχύος 837 μεγαβάτ έναντι στόχου 2
γιγαβάτ για το 2030 ενώ έχουν κατασκευαστεί 1.021 σημεία
φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έναντι στόχου 4.000.
--------------------------
Συνοψίζοντας, θα
επαναλάβουμε πως ακόμη και αν λάβουμε υπόψη τις δυσκολίες
του κλάδου. Και ακόμη και αν υιοθετήσουμε discount στη
μέθοδο αποτίμησης που χρησιμοποιούμε. Η εικόνα του 9μηνου
και γενικά η εικόνα των αποτελεσμάτων σε όλη την πορεία της
χρονιάς, μας κάνουνε και πάλι θετικούς για την εισηγμένη. Θα
θέσουμε ως Fair Value για τη μετοχή της εισηγμένης στα 32,5
ευρώ, με περιθώρια ανόδου περίπου 30%. Είναι χαρακτηριστικό
πως στη τιμή αυτή, θέτοντας ως βασικό σενάριο για τη καθαρή
λειτουργική κερδοφορία των επόμενων ετών, τα 340 με 360εκ
ευρώ (θυμίζουμε πως ήδη στο φετινό 9μηνο η καθαρή κερδοφορία
ήτανε 712εκ ευρώ), το P/E Ratio διαμορφώνεται οριακά
υψηλότερο του 10%, με τη μέση εκτιμώμενη μερισματική απόδοση
στο 5 με 5,5%. |
Τιμή σε € |
Τύπος |
Ημ/νία
αποκοπής |
Έναρξη πληρωμής |
Χρήση |
1,2241 |
ΜΕΡΙΣΜΑ |
26 Ιουν 2023 |
3 Ιουλ 2023 |
1 Ιαν 2022 - 31 Δεκ 2022 |
0,4058 |
ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ |
21 Νοε 2022 |
25 Νοε 2022 |
1 Ιαν 2022 - 31 Δεκ 2022 |
0,7047 |
ΜΕΡΙΣΜΑ |
7-Ιουλ-22 |
13-Ιουλ-22 |
1
Ιαν 2021 - 31 Δεκ 2021 |
0,2007 |
ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ |
8-Νοε-21 |
15-Νοε-21 |
1
Ιαν 2021 - 31 Δεκ 2021 |
0,8007 |
ΜΕΡΙΣΜΑ |
24-Ιουν-20 |
1-Ιουλ-20 |
1
Ιαν 2019 - 31 Δεκ 2019 |
0,35 |
ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ |
10-Δεκ-19 |
17-Δεκ-19 |
1
Ιαν 2019 - 31 Δεκ 2019 |
0,95 |
ΜΕΡΙΣΜΑ |
26-Ιουν-19 |
3-Ιουλ-19 |
1
Ιαν 2018 - 31 Δεκ 2018 |
0,35 |
ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ |
10-Δεκ-18 |
17-Δεκ-18 |
1
Ιαν 2018 - 31 Δεκ 2018 |
1 |
ΜΕΡΙΣΜΑ |
26-Ιουν-18 |
3-Ιουλ-18 |
1
Ιαν 2017 - 31 Δεκ 2017 |
0,3 |
ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ |
11-Δεκ-17 |
18-Δεκ-17 |
1
Ιαν 2017 - 31 Δεκ 2017 |
0,7 |
ΜΕΡΙΣΜΑ |
26-Ιουν-17 |
3-Ιουλ-17 |
1
Ιαν 2016 - 31 Δεκ 2016 |
0,2 |
ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ |
12-Δεκ-16 |
19-Δεκ-16 |
1
Ιαν 2016 - 31 Δεκ 2016 |
0,5 |
ΜΕΡΙΣΜΑ |
27-Ιουν-16 |
4-Ιουλ-16 |
1
Ιαν 2015 - 31 Δεκ 2015 |
0,15 |
ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ |
7-Δεκ-15 |
14-Δεκ-15 |
1
Ιαν 2015 - 31 Δεκ 2015 |
0,2 |
ΜΕΡΙΣΜΑ |
26-Ιουν-14 |
4-Ιουλ-14 |
1
Ιαν 2013 - 31 Δεκ 2013 |
0,1 |
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ |
4-Νοε-13 |
12-Νοε-13 |
- |
0,3 |
ΜΕΡΙΣΜΑ |
26-Ιουν-13 |
4-Ιουλ-13 |
1
Ιαν 2012 - 31 Δεκ 2012 |
0,1 |
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ |
5-Νοε-12 |
13-Νοε-12 |
- |
0,4 |
ΜΕΡΙΣΜΑ |
2-Ιουλ-12 |
10-Ιουλ-12 |
1
Ιαν 2011 - 31 Δεκ 2011 |
0,25 |
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ |
3-Οκτ-11 |
11-Οκτ-11 |
- |
0,25 |
ΜΕΡΙΣΜΑ |
30
Μαϊ 2011 |
7-Ιουν-11 |
1
Ιαν 2010 - 31 Δεκ 2010 |
|