| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 
 

Fundamentalist

Αναλύσεις εισηγμένων εταιρειών με βάση τη θεμελιώδη ανάλυση

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

ΟΛΠ: Πραγματικά φτηνός …. Επενδυτική ευκαιρία στα τρέχοντα, πόσο μάλλον σε χαμηλότερα επίπεδα..

00:01 - 10/10/22

 

Βασικοί Μέτοχοι

Μέτοχος

% Δικ. Ψήφου Μετοχές

CHINA COSCO SHIPPING CORPORATION LTD

67,0

ΤΑΜΕΙΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Α.Ε.

7,1378

HELIKON INVESTMENTS LTD

5,376

 

 

Τιμή μετοχής: 14,58 ευρώ

Αριθμός Μετοχών: 25.000.000
Κεφαλαιοποίηση: 364.500.000 ευρώ

 

Απόδοση ytd: -15,33%

Απόδοση 52 εβδομάδων: -22,28%

Απόδοση 3 ετών: -38%

Απόδοση 5 ετών: -6%

 

Συνολικές υποχρεώσεις: 254.969.000 (104,7εκ ευρώ οι δανειακές υποχρεώσεις)

Ίδια κεφάλαια: 302.070.000 ευρώ

Δείκτης Συνολικών υποχρεώσεων προς ίδια κεφάλαια: 0,84χ

Ταμείο: 155,3εκ ευρώ

 

Κέρδη 2021: 36,76εκ ευρώ

 

P/E Ratio (2021): 10χ

P/E Ratio (e2022): 7,

P/BV (2021): 1,20χ   

Μερισματική απόδοση: Στο 4,5 με 5% η μέση εκτιμώμενη μερισματική απόδοση για την επόμενη 5ετία + αυξημένες πιθανότητες για μια επιστροφή κεφαλαίου (στα 0,63 ευρώ το μέρισμα για τη χρήση του 2021) ...

 

Διάγραμμα

 

 

 

Fair Value: 25 ευρώ

 

Στα πλαίσια της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του 2021 είχαμε αναφέρει πως η εισηγμένη είχε πιάσει πολύ νωρίτερα από ότι περιμέναμε τους στόχους που είχαμε θέσει για την ερχόμενη 3ετία. Τα αποτελέσματα λοιπόν εξαμήνου που ανακοινώθηκαν προσφάτως ήτανε μια ακόμη θετική έκπληξη, με εξαιρετικές επιδόσεις σε όλες τις γραμμές, σημαντικά πιο αυξημένα κέρδη από ότι περιμέναμε και έναν πάντα καθαρό ισολογισμό, με χαρακτηριστικό πως μιλάμε για μια μη μοχλευμένη εισηγμένη, με ταμείο 155εκ ευρώ που είναι το 51% της συνολικής κεφαλαιοποίησης της εισηγμένης!!

 

Το Λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ) ανακοίνωσε καθαρή κερδοφορία στο εξάμηνο 25,9εκ ευρώ Vs 15,1mln το 6μηνο του 2021, μια επίδοση που ήλθε μετά το ρεκόρ κερδοφορίας του 2021!!

 

Αναφορικά με το τι οδήγησε σε αυτή την αύξηση της κερδοφορίας. Τα συνολικά έσοδα του α΄ εξαμήνου ανήλθαν σε € 93,1 εκατ., όπου σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021 (€ 72,0 εκατ.), αυξήθηκαν κατά € 21,1 εκατ. ή ποσοστό 29,3%. H μεταβολή αυτή, οφείλεται κυρίως στην σημαντική αύξηση των εσόδων από τον τομέα κρουαζιέρας, των εσόδων από τον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, των εσόδων του τομέα ακτοπλοΐας και των εσόδων του τομέα αυτοκινήτων κατά 182,1 %, 53,6%, 31,9% και 25,0% ή κατά € 3,6 εκατ., € 7,5 εκατ., € 1,1 εκατ. και € 1,9 εκατ. περίπου αντίστοιχα. Επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση των εσόδων από την παραχώρηση των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ κατά € 5,2 εκατ. ή 15,4%

 

Όλα αυτές οι επιδόσεις, με ένα σταθερά εξαιρετικό cash flow, κάτι παραπάνω από υγιή χρηματοοικονομική δομή, με πολύ χαμηλούς δείκτες μόχλευσης, αλλά και περιθώρια ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, πάρα τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά καιρούς στο επενδυτικό πλάνο της εισηγμένης, που έστω και μετά από δυσκολίες και καθυστερήσεις στο τέλος ξεπερνιούνται.

 

Είναι χαρακτηριστικό πως με βάση τα αποτελέσματα του 2021, το P/E Ratio διαμορφώνεται στο 10χ. Λαμβάνοντας τώρα υπόψη τα αποτελέσματα 6μηνου, ακόμη και αν υιοθετήσουμε το πολύ συντηρητικό σενάριο (που δε φαίνεται) πως οι ρυθμοί ανάπτυξης το Β’ εξάμηνο της χρήσης θα μειωθούνε. Εκτιμούμε για το 2022 μια καθαρή κερδοφορία περίπου 50εκ ευρώ, κάτι το οποίο δίνει ένα P/E Ratio στο 7,3χ!! Μια κάτι παραπάνω από ελκυστική αποτίμηση. Και όλα αυτά με τη μέση εκτιμώμενη μερισματική απόδοση για την ερχόμενη 5ετία να διαμορφώνεται στο 4,5 με 5%, απόλυτα ικανοποιητική. Μάλιστα με ταμείο 150εκ ευρώ και την εταιρεία να έχει χαμηλά επίπεδα δανεισμού και εξαιρετικό cash flow, θα επαναλάβουμε πως δίνουμε μεγάλες πιθανότητες για επιστροφή/φές κεφαλαίου κατά τα επόμενα χρόνια. Επιστροφές οι οποίες θα μπορούσανε να φτάσουνε αν όχι να ξεπεράσουνε τα 30 με 40εκ ευρώ, δηλαδή από 1,2 μέχρι 1,6 ευρώ ανά μετοχή. Έτσι η εταιρεία την επόμενη 5ετία θα μπορούσε να επιστρέψει στους μετόχους περίπου 5,5 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο είναι μια επίδοση περίπου 32%, επαναλαμβάνοντας όλα αυτά στο φυσιολογικό σενάριο, με το θετικό σενάριο να συγκεντρώνει περισσότερες πιθανότητες σε σχέση με το αρνητικό.

 

Συνοψίζοντας λοιπόν και αν και δίνουμε αυξημένες πιθανότητες η μετοχή βραχυπρόθεσμα να ταλαιπωρηθεί, κυρίως λόγω της πιθανής συνέχισης των συνολικών προβλημάτων στις αγορές για αρκετούς μήνες. Αλλά και της πιθανότητας διαγραφής της εισηγμένης από τον FTSE 25 (ένας κίνδυνος που έχει επισημανθεί από το GFF). θα διατηρήσουμε ως Fair Value (σε ορίζοντα διετίας) για τη μετοχή τα 25 ευρώ, με τον expected P/E Ratio (σε ορίζοντα 3-5ετίας) να διαμορφώνεται πλέον στο 7χ μια άκρως ελκυστική αποτίμηση, σχολιάζοντας πως τα 25 ευρώ είναι μια τιμή περίπου 70% υψηλότερη της τρέχουσας τιμής, πέραν των εκτιμώμενων μερισματικών αποδόσεων που αναφέραμε παραπάνω.

 

Παράρτημα: Ιστορικό χρηματικών διανομών (μερίσματα - επιστροφές κεφαλαίου)

 
Τιμή σε € Τύπος Ημ/νία αποκοπής Έναρξη πληρωμής Χρήση
0,628 ΜΕΡΙΣΜΑ 25 Ιουλ 2022 29 Ιουλ 2022 1 Ιαν 2021 - 31 Δεκ 2021
0,4 ΜΕΡΙΣΜΑ 26-Ιουλ-21 30-Ιουλ-21 1 Ιαν 2020 - 31 Δεκ 2020
0,5388 ΜΕΡΙΣΜΑ 27-Ιουλ-20 31-Ιουλ-20 1 Ιαν 2019 - 31 Δεκ 2019
0,424 ΜΕΡΙΣΜΑ 22-Ιουλ-19 26-Ιουλ-19 1 Ιαν 2018 - 31 Δεκ 2018
0,1712 ΜΕΡΙΣΜΑ 19-Ιουλ-18 26-Ιουλ-18 1 Ιαν 2017 - 31 Δεκ 2017
0,0892 ΜΕΡΙΣΜΑ 19-Ιουλ-17 26-Ιουλ-17 1 Ιαν 2016 - 31 Δεκ 2016
0,1114 ΜΕΡΙΣΜΑ 18-Ιουλ-16 25-Ιουλ-16 1 Ιαν 2015 - 31 Δεκ 2015
0,099 ΜΕΡΙΣΜΑ 25-Ιουν-15 2-Ιουλ-15 1 Ιαν 2014 - 31 Δεκ 2014
0,12 ΜΕΡΙΣΜΑ 17-Ιουλ-14 25-Ιουλ-14 1 Ιαν 2013 - 31 Δεκ 2013
0,05 ΜΕΡΙΣΜΑ 18-Ιουλ-13 26-Ιουλ-13 1 Ιαν 2012 - 31 Δεκ 2012
0,01 ΜΕΡΙΣΜΑ 10-Αυγ-12 21-Αυγ-12 1 Ιαν 2011 - 31 Δεκ 2011
0,02 ΜΕΡΙΣΜΑ 28-Ιουλ-11 5-Αυγ-11 1 Ιαν 2010 - 31 Δεκ 2010
0,07 ΜΕΡΙΣΜΑ 6-Αυγ-09 14-Αυγ-09 1 Ιαν 2008 - 31 Δεκ 2008
 

 

Τα όσα αναγράφονται σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν σύσταση για αγορά/πώληση ή διακράτηση μετοχών ή άλλων σύνθετων προϊόντων (πχ. CFD) που συνδέονται με τους συγκεκριμένους τίτλους που αναφέρονται.

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

 

 

 

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum