| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 
 

Fundamentalist

Αναλύσεις εισηγμένων εταιρειών με βάση τη θεμελιώδη ανάλυση

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

ΟΛΘ: Θα θέλαμε καλύτερη τελική γραμμή …. Δεν είναι ακριβή στις τρέχουσες αποτιμήσεις

00:01 - 18/04/23

 

Βασικοί Μέτοχοι

Μέτοχος

% Δικ. Ψήφου Μετοχές

BELTERRA INVESMENTS LTD

71,85

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ & ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ε.

7,27

 

 

Τιμή μετοχής: 25,20 ευρώ

Αριθμός Μετοχών: 10.080.000
Κεφαλαιοποίηση: 254.016.000 ευρώ

 

Απόδοση ytd: +11,01%

Απόδοση 52 εβδομάδων: -6,67%

Απόδοση 3 ετών: +31%

Απόδοση 5 ετών: -10%

 

Συνολικές υποχρεώσεις: 73.406.000 ευρώ (στα 47,38εκ ευρώ οι δανειακές υποχρεώσεις)

Ίδια κεφάλαια: 177.386.000 ευρώ

Δείκτης Συνολικών υποχρεώσεων προς ίδια κεφάλαια: 0,41χ

 

Κέρδη 2022: 18,594εκ ευρώ

 

P/E Ratio (22): 13,66χ

P/E Ratio (e23-27): 11,8χ

P/BV: 1,43χ

Μερισματική απόδοση: 5,5 με 6% η μέση εκτιμώμενη μερισματική απόδοση των επόμενη 5ετία (στα 1,45 ευρώ το μέρισμα για το 2022)

 
 

Διάγραμμα

 

 

 

Fair Value: 30,5 ευρώ

 

Έχοντας το πρόβλημα της εμπορευσιμότητας, σε αρκετά μεγαλύτερο βαθμό από το άλλο εισηγμένο και μεγάλο λιμάνι της χώρας, τον ΟΛΠ, τη μετοχή του οποίου προτιμούμε μεταξύ των μετοχών των δύο λιμανιών. Μια σοβαρή και σίγουρα όχι ακριβή σε όρους αποτίμησης εισηγμένη, παραμένει ο ΟΛΘ, αν και όπως αναφέρουμε παρακάτω, θα θέλαμε καλύτερη επίδοση στην τελική γραμμή.

Ας ξεκινήσουμε βλέποντας την εικόνα των αποτελεσμάτων του 2022. Τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου για το έτος 2022 αυξήθηκαν κατά 5,6%, σε €82,2 εκατ., από €77,9 εκατ. το 2021, με τη βοήθεια πρόσθετων εσόδων €2,9 εκατ. προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, μια αύξηση 5,5%, πρόσθετα έσοδα €0,2 εκατ. από τον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου, αύξηση 0,8%, πρόσθετα έσοδα €0,5 εκατ. από την εκμετάλλευση χώρων με σημαντική αύξηση 25% και πρόσθετα έσοδα €0,3 εκατ. από την επιβατική κίνηση, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 62,4%. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, στην κίνηση στα κρουαζιερόπλοια, σημειώθηκαν 61 αφίξεις το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021, με το 50% των αφίξεων να αφορούν αφίξεις homeporting, δηλαδή λιμάνι επιλογής έναρξης ή/και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης για τους επιβάτες.

Όπως ανέφερε και η εταιρεία στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και όπως όλα δείχνουνε. Το 2023, εκτιμάται ότι θα αποτελέσει ένα ακόμη έτος σημαντικής προόδου για την κρουαζιέρα με σημαντικά ποσοστά ανάπτυξης, με πολλαπλά οφέλη, τόσο για την πόλη, όσο και για την οικονομία της ευρύτερης περιοχής.

Στα της κερδοφορίας του ομίλου του ΟΛΘ, τα Μικτά Κέρδη μειώθηκαν σε €33,8 εκατ. το 2022 από €36,2 εκατ. το 2021, μείωση 6,5%. Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) μειώθηκαν σε €32,9 εκατ. το 2022 από €33,4 εκατ. το 2021, μείωση 1,5% και τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων του Ομίλου μειωθήκαν σε €18,6 εκατ. το 2022, από €19,8 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 6%.

Στα της εταιρείας, τα Μικτά Κέρδη μειώθηκαν σε € 34,4 εκατ. το 2022 από € 37 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 7%, τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) μειώθηκαν σε € 33,8 εκατ. το 2022 από € 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 2,6%, ενώ τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων της Εταιρείας μειωθήκαν σε € 19,8 εκατ. το 2022, από € 21,1 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 6,2%.

Όπως ανέφερε και η εταιρεία, η κερδοφορία επηρεάστηκε κυρίως λόγω των επιδόσεων της θυγατρικής ThPA Sofia EAD κατά τα πρώτα έτη λειτουργίας, του αυξημένου κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, σε συνδυασμό με το αυξημένο κόστος αναλώσιμων υλικών, ανταλλακτικών και λοιπών φορέων κόστους. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η Διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. έχει δρομολογήσει σειρά ενεργειών εξοικονόμησης κόστους.

Αναφορικά με την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε συνολικά μείωση κατά 1,7%, σε 463 χιλ. TEUs το 2022, από 471 χιλ. TEUs το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν μειώθηκαν κατά 12,3%, σε 3,7 εκατ. τόνους από 4,2 εκατ. τόνους αντίστοιχα, μείωση οφειλόμενη κυρίως στην διακίνηση νικελίου, λόγω συνθηκών αγοράς. Οι αφίξεις πλοίων αυξήθηκαν κατά 5,1%, σε 1.447 το 2022 από 1.377 το 2021, περιλαμβάνοντας διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.

Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το σύνολο του 2022 ανήλθε σε € 17,5 εκατ., σε σχέση με τα € 17,4 εκατ. του 2021 και αφορούσε κατά βάση αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και υποδομών του Λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φορτοεκφορτώσεων, την αγορά δύο υπερσύγχρονων γερανογεφυρών (STS) στον προβλήτα 6, καθώς και σειρά άλλων αναβαθμίσεων υποδομών και εξοπλισμού του Λιμένος.

Το προτεινόμενο μέρισμα ανέρχεται σε €1,45/μετοχή (έναντι €1,50/μετοχή του προηγούμενου έτους).

Χρηματοοικονομικά, ο όμιλος ήτανε και παραμένει απόλυτα υγιής, με πολύ, για τα μεγέθη, χαμηλές συνολικές υποχρεώσεις (73εκ ευρώ), με τις δανειακές υποχρεώσεις στα μόλις 47εκ ευρώ, την ώρα που το ταμείο είναι 95εκ ευρώ.

Και όλα αυτά, με την εισηγμένη να καταφέρνει να παράγει cash, έχοντας ένα σταθερά καλό cash flow από λειτουργικές δραστηριότητες (εισροές 23,4εκ ευρώ το 2022, 29,7εκ ευρώ το 2021).

Συνοψίζοντας λοιπόν, όπως αναφέραμε και παραπάνω, θα θέλαμε καλύτερες επιδόσεις στην τελική γραμμή, με την εισηγμένη να έχει τις προοπτικές να το επιτύχει τα επόμενα χρόνια (θέτουμε ως στόχο καθαρής κερδοφορίας για την επόμενη 5ετία τα 21 με 22εκ ευρώ). Όσον αφορά το P/E Ratio, με βάση την επίδοση του 2022, αυτό διαμορφώνεται στο 13,66χ, με το P/BV στο 1,43χ και τη μερισματική απόδοση στο 5,46%. Δείκτης αποτίμησης μιας σίγουρα όχι ακριβής εισηγμένης, αν και σίγουρα θα θέλαμε η διοίκηση της εισηγμένης να δουλέψει περισσότερο τα ζητήματα ανάπτυξης της εισηγμένης, πετυχαίνοντας καλύτερες επιδόσεις τα επόμενα χρόνια, κυρίως όπως αναφέραμε στο ζήτημα της καθαρής κερδοφορίας. Ολοκληρώνοντας και σε μια επαναδιατύπωση της άποψης μας για την εισηγμένη μετά από καιρό. Ως Fair Value θα θέσουμε τα  30,5 ευρώ, με περιθώρια ανόδου περίπου 21% σε σχέση με την τρέχουσα αποτίμηση.

 

Παράρτημα: Ιστορικό χρηματικών διανομών (μερίσματα - επιστροφές κεφαλαίου)

 

Τιμή σε €

Τύπος

Ημ/νία αποκοπής

Έναρξη πληρωμής

Χρήση

1,5

ΜΕΡΙΣΜΑ

27 Απρ 2022

4 Μαϊ 2022

1 Ιαν 2021 - 31 Δεκ 2021

1,42

ΜΕΡΙΣΜΑ

30 Ιουν 2021

7 Ιουλ 2021

1 Ιαν 2020 - 31 Δεκ 2020

1,17

ΜΕΡΙΣΜΑ

6 Ιουλ 2020

13 Ιουλ 2020

1 Ιαν 2019 - 31 Δεκ 2019

0,57

ΜΕΡΙΣΜΑ

2 Ιουλ 2019

8 Ιουλ 2019

1 Ιαν 2018 - 31 Δεκ 2018

0,45

ΜΕΡΙΣΜΑ

5 Ιουλ 2018

11 Ιουλ 2018

1 Ιαν 2017 - 31 Δεκ 2017

0,49

ΜΕΡΙΣΜΑ

31 Ιουλ 2017

4 Αυγ 2017

1 Ιαν 2016 - 31 Δεκ 2016

0,58

ΜΕΡΙΣΜΑ

18 Ιουλ 2016

22 Ιουλ 2016

1 Ιαν 2015 - 31 Δεκ 2015

1,95

ΜΕΡΙΣΜΑ

4 Μαϊ 2015

7 Μαϊ 2015

1 Ιαν 2014 - 31 Δεκ 2014

0,6

ΜΕΡΙΣΜΑ

13 Αυγ 2014

22 Αυγ 2014

1 Ιαν 2013 - 31 Δεκ 2013

3,4

ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΙΚΑ ΚΕΡΔΗ

13 Αυγ 2014

22 Αυγ 2014

1 Ιαν 2008 - 31 Δεκ 2012

1,5

ΜΕΡΙΣΜΑ

17 Ιουλ 2013

23 Ιουλ 2013

1 Ιαν 2012 - 31 Δεκ 2012

0,4

ΜΕΡΙΣΜΑ

18 Ιουλ 2012

24 Ιουλ 2012

1 Ιαν 2011 - 31 Δεκ 2011

0,21

ΜΕΡΙΣΜΑ

19 Ιουλ 2011

26 Ιουλ 2011

1 Ιαν 2010 - 31 Δεκ 2010

 

 

Τα όσα αναγράφονται σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν σύσταση για αγορά/πώληση ή διακράτηση μετοχών ή άλλων σύνθετων προϊόντων (πχ. CFD) που συνδέονται με τους συγκεκριμένους τίτλους που αναφέρονται.

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

 

 

 

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum