| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 
 

Fundamentalist

Αναλύσεις εισηγμένων εταιρειών με βάση τη θεμελιώδη ανάλυση

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

ΑΔΜΗΕ: Νέα αύξηση της Fair Value στα 3,6 ευρώ & Μεγάλα περιθώρια ανόδου 40%

00:01 - 23/12/24

 

Βασικοί Μέτοχοι

Μέτοχος

% Δικ. Ψήφου Μετοχές

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΔΜΗΕ Α.Ε.

51,12

 

Τιμή μετοχής: 2,60 ευρώ

Αριθμός Μετοχών: 232.000.000
Κεφαλαιοποίηση: 603.200.000 ευρώ

 

Απόδοση ytd: +17,12%

Απόδοση 52 εβδομάδων: +15,8%

Απόδοση 3 ετών: +6%

Απόδοση 5 ετών: +11,8%

 

Συνολικές υποχρεώσεις: μηδενικές (αναφερόμαστε στην ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών 51% του ΑΔΜΗΕ, αν και στην ανάλυση μας παρακάτω διευκρινίζουμε πως σημασία έχουνε τα μεγέθη της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. - σε ικανοποιητικά επίπεδα οι δείκτες μόχλευσης παρά το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας)

Ίδια κεφάλαια: 854εκ ευρώ

Δείκτης Συνολικών υποχρεώσεων προς ίδια κεφάλαια: Η εισηγμένη δεν έχει υποχρεώσεις (επαναλαμβάνουμε πως παρακάτω παρουσιάζουμε τα δεδομένα για τον ΑΔΜΗΕ Α.Ε.)

 

Κέρδη 2023: 58.800.000 ευρώ

 

P/E Ratio (2023): 10,26x

P/E Ratio (e2024-26): 7 με 7,9χ

P/BVe: 0,6-0,70χ   

Μερισματική απόδοση: H πρόβλεψη μας για τη μέση εκτιμώμενη μερισματική απόδοση των επόμενων ετών είναι στο περίπου 6-6,5% (στο περίπου 5 με 5,5% υπολογίζουμε την απόδοση για τη χρήση του 2024).

 
 

Διάγραμμα

 

 

 

Fair Value: 3,6 ευρώ

Με τη μετοχή μετά την πρόσφατη άνοδο της οδεύει το 2024 στην πρώτη της χρονιά από το καλοκαίρι του 2017 που είναι εισηγμένη σε υπέρ-απόδοση έναντι της αγοράς, αν και θα θέλαμε κάτι ακόμη περισσότερο. Με αφορμή τα πρόσφατα αποτελέσματα 9μηνου και την τελευταία ειδησεογραφία της εισηγμένης. Θα προχωρήσουμε σήμερα σε νέα, σημαντική, αύξηση της δίκαιης αποτίμησης, διατηρώντας τη μετοχή στις Top Επιλογές μας για το 2025 και την πρώτη μας επιλογή από τη μεσαία κεφαλαιοποίηση. Μάλιστα σταθμίζοντας τα όλα, όπως την πρόσφατη καλή εικόνα στο ταμπλό. Τις τελευταίες ειδήσεις και τις προοπτικές για το 2025 και τα επόμενα χρόνια. Δεν αποκλείουμε την επόμενη χρονιά να προσφέρει μαζεμένα τις χρηματιστηριακές συγκινήσεις που δεν πρόσφερε τα προηγούμενα χρόνια που σταθερά υπό-απόδιδε της αγοράς, κάποιες φορές σε υπερβολικό βαθμό αν και πάντα θεωρητικά υπήρχε κάποιος λόγος για αυτό.

 

                                                                                              ---------------------

 

Στα αποτελέσματα 9μηνου, ξεκινώντας με τη χρηματοοικονομική κατάσταση (στο Παράρτημα Α υπάρχουνε αναλυτικά οι εξελίξεις γύρω από τα project που τρέχουνε). Διευκρινίζοντας πως αναφερόμαστε στην ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αφού δεν έχει νόημα να αναφερθούμε στον ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών. Παρά το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα (έχουμε αναφέρει σε προηγούμενες αναλύσεις μας πως μεγάλο μέρος αυτών είναι στα πλαίσια “κρατικών-Ε.Ε.” χρηματοδοτικών προγραμμάτων) οι δείκτες μόχλευσης ήτανε και παραμένουμε σε απόλυτα ικανοποιητικά επίπεδα. Σημειώνεται πως στο 9μηνο, oι συνολικές επενδύσεις για τον Όμιλο διαμορφώθηκαν στα 398,9εκ ευρώ έναντι 370,4εκ ευρώ το εννεάμηνο 2023 και αφορούν κυρίως στο έργο διασύνδεσης της Κρήτης με το Ηπειρωτικό Σύστημα (Φάση Β, διασύνδεση Κρήτης – Αττικής), στη Δ φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων, καθώς και στο έργο διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου. Ο συνολικός Δανεισμός του Ομίλου, αφορά στα δάνεια του «ΑΔΜΗΕ Α.Ε.» και της εταιρείας «ΑΡΙΑΔΝΗ INTERCONNECTION Μ.A.E.Ε.Σ» και το υπόλοιπο τους στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 αναλύεται ως εξής:

 

                                             

 

Ο Καθαρός Δανεισμός ανήλθε στα 936,7εκ ευρώ, λαμβανομένων υπόψη των υποχρεώσεων από μισθώσεις έναντι 950,5 εκατ. ευρώ στις 31/12/2023.

 

Οι συνολικές υποχρεώσεις διαμορφώθηκαν στα 2,74δις ευρώ (1,1δις ευρώ οι δανειακές υποχρεώσεις) Vs 2,55δις ευρώ στο τέλος του 2023. Στα 1,58δις ευρώ τα ίδια κεφάλαια (1,518δις ευρώ στο τέλος του 2023), επαναλαμβάνουμε με τους γενικούς δείκτες μόχλευσης σε ικανοποιητικά επίπεδα, σταθμίζοντας τα όλα. Όλα αυτά συνεχίζουνε να πλαισιώνονται από ένα εξαιρετικό cash flow, με 266εκ ευρώ από λειτουργικές δραστηριότητες στο 9μηνο (120εκ ευρώ στο 6μηνο του 2024 και 213εκ ευρώ στο περσινό 9μηνο).

 

                                                                                   -----------------------

 

                                               

 

Στα αποτελέσματα χρήσεως και τον ΑΔΜΗΕ Α.Ε., με ποιοτικά χαρακτηριστικά (μια βελτίωση που εκτιμούμε πως θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια, ειδικά από το 2026 που θα αρχίσουνε να ενσωματώνονται και νέα project) και με ώθηση από το σημαντικά αυξημένο έσοδο ενοικίου συστήματος μεταφοράς. Για ακόμη ένα τρίμηνο τα αποτελέσματα ήτανε καλύτερα των προβλέψεων μας, κάνοντας μας να προχωρήσουμε σε αναθεώρηση των προβλέψεων μας για τις επόμενες χρήσεις και κατ΄ επέκταση σε αύξηση της δίκαιης αποτίμησης της εισηγμένης.

 

Τα ενοποιημένα λοιπόν συνολικά έσοδα στο εννεάμηνο 2024 για την ΑΔΜΗΕ Α.Α., ανήλθαν στα 356,4εκ ευρώ, έναντι 292,9εκ ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τα έσοδα ενοικίου συστήματος μεταφοράς κατά το εννεάμηνο 2024 σημείωσαν αύξηση της τάξης του 21,5% και ανήλθαν στα 334,7εκ ευρώ έναντι 275,5εκ ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023, η οποία οφείλεται κυρίως στην: - αύξηση των εσόδων από τα δικαιώματα χρήσης των διασυνδέσεων κατά 30,8εκ ευρώ, από 51,3εκ ευρώ το εννεάμηνο 2023 σε 82,1εκ ευρώ το εννεάμηνο 2024. Όπως σχολιάζει και η εισηγμένη, σύμφωνα με την υπ’αριθμ. Ε-17/2024 απόφαση της ΡΑΑΕΥ, το ετήσιο έσοδο από διασυνδετικά δικαιώματα για το 2024 ανέρχεται σε 109,4εκ ευρώ έναντι 68,4εκ ευρώ για το 2023, - αύξηση των εσόδων χρέωσης χρήσης συστήματος κατά 26,9εκ ευρώ. Τα έσοδα ενοικίου συστήματος μεταφοράς της τρέχουσας περιόδου της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. διαμορφώνονται κυρίως από τη χρέωση χρήσης συστήματος 252,2εκ ευρώ (30/9/2023: 225,2εκ ευρώ) και από τα δικαιώματα χρήσης των διασυνδέσεων 82,1εκ ευρώ (30/9/2023: 51,3εκ ευρώ). Με βάση την απόφαση Ε-131/2024 του Κλάδου Ενέργειας της ΡΑΑΕΥ, το εγκεκριμένο απαιτούμενο έσοδο για την χρέωση χρήσης συστήματος για την χρήση 2024 είναι 322,9εκ ευρώ. Τα έσοδα από αγορά εξισορρόπησης ανήλθαν σε 13,9εκ ευρώ για το εννεάμηνο 2024, αυξημένα κατά 2,2εκ ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Το σύνολο των εσόδων λοιπών δραστηριοτήτων ανήλθε σε 7,7εκ ευρώ καταγράφοντας αύξηση 35,1% έναντι της αντίστοιχης περιόδου που οφείλεται κυρίως στη αύξηση των εσόδων από ληφθείσες συμμετοχές πελατών, λόγω της περάτωσης περισσότερων συμβάσεων συνδέσεων χρηστών.

 

Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν για τον Όμιλο κατά 16,0% σε 188,8εκ ευρώ περίπου το εννεάμηνο 2024 έναντι 162,8εκ ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023, μια αύξηση πάντως που κρίνεται φυσιολογική. Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 22,5% σε 260,0εκ ευρώ έναντι 212,3εκ ευρώ το εννεάμηνο 2023. Το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 264,8εκ ευρώ, υψηλότερο κατά 23,6% σε σχέση με το αντίστοιχο του 9μηνου 2023 ποσού 214,2εκ ευρώ, εξαιρώντας τα ακόλουθα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια: • πρόβλεψη για την έκπτωση μειωμένου ρεύματος που δίνεται σε υπαλλήλους και συνταξιούχους της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και πρόβλεψη για αποζημίωση προσωπικού συνολικού ποσού 2,6εκ ευρώ, έναντι πρόβλεψης ποσού 370 χιλιάδες ευρώ για το εννεάμηνο του 2023 και • πρόβλεψη για κινδύνους και έξοδα ποσού 2,14εκ ευρώ έναντι αντίστοιχης πρόβλεψης ποσού 1,46εκ ευρώ το εννεάμηνο 2023.

 

Το ενοποιημένο EBIT αυξήθηκε κατά 28,9% και ανήλθε στα 167,6εκ ευρώ, έναντι 130,0εκ ευρώ το εννεάμηνο 2023, ενώ το συγκρίσιμο EBIT διαμορφώθηκε στα 172,3εκ ευρώ, υψηλότερο κατά 30,7% έναντι 131,9εκ ευρώ το εννεάμηνο 2023, μη συμπεριλαμβάνοντας τα ανωτέρω έκτακτα - μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων περιόδου διαμορφώθηκαν στα 157,0εκ ευρώ, αυξημένα κατά 32,1% έναντι 118,9εκ ευρώ για το εννεάμηνο 2023. Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 120,0εκ ευρώ έναντι 91,4εκ ευρώ το εννεάμηνο 2023, επαναλαμβάνουμε με το σύνολο των επιδόσεων είτε στο όριο είτε καλύτερο των προβλέψεων μας.

 

                                         

 

Στα του ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, που τα έσοδα αντικατοπτρίζουν τη συμμετοχή της κατά 51% στα κέρδη του Ομίλου της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., διαμορφώθηκαν στα 61,2εκ ευρώ Vs 46,6εκ ευρώ το περσινό 9μηνο, με αύξηση 31,3%. Στο +38,2% η αύξηση των εσόδων στο 3ο τρίμηνο. Τα EBITDA αυξήθηκαν στο 9μηνο στα 60,4εκ ευρώ έναντι 46εκ ευρώ στο 9μηνο του 2023, άνοδος 31,4%, με την άνοδο του 3ου τριμήνου να είναι της τάξης του 38,9%, επίδοση καλύτερη και αυτή των προβλέψεων μας. Τα Καθαρά Κέρδη διαμορφώθηκαν στα 60,5εκ ευρώ έναντι 46εκ την ίδια περίοδο το 2023, +31,5% (στο +38,9% στο 3ο τρίμηνο, επίσης μια μεγαλύτερη άνοδος σε σχέση με τις προβλέψεις).

 

                                                                                                -------------

 

Προβλέψεις

 

Μετά και τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων 9μηνου. Προχωράμε σε νέα αναθεώρηση των προβλέψεων για τα επόμενα χρόνια. Με βάση την κερδοφορία του 2023, το P/E Ratio διαμορφώνεται στο 10,26χ, με το P/BV στο 0,74χ. Με βάση τις εκτιμήσεις μας για τα φετινά καθαρά κέρδη (76,4εκ ευρώ), το P/E Ratio διαμορφώνεται στο 7,9χ, με την εκτιμώμενη μερισματική απόδοση στο 5 με 5,5%.

 

Με βάση τις προβλέψεις μας (στο ρεαλιστικό σενάριο, με περισσότερες πιθανότητες ανοδικής αναθεώρησης), για τα εκτιμώμενα μεγέθη των επόμενων ετών. Το P/E Ratio (25-27) διαμορφώνεται στο 7 με 7,5χ, με το eP/BV στο 0,60 με 0,67χ και τη μέση εκτιμώμενη μερισματική απόδοση στο περίπου 6%. Όλοι αρκετά ελκυστικοί δείκτες αποτίμηση.

 

Συνοψίζοντας και σταθμίζοντας τα όλα, θα αυξήσουμε το Fair Value για τη μετοχή στα 3,60 από 3,20 ευρώ,  με περιθώρια ανόδου περίπου 40%, με την μέση εκτιμώμενη μερισματική απόδοση για τα επόμενα χρόνια, όπως αναφέραμε παραπάνω, στο περίπου 6%, άκρως ελκυστική.

 

 

ΑΔΜΗΕ

 

 

 

 

 

 

2022

2023

2024e

2025e

2026e

2027e

Καθαρά κέρδη

29.095.000

58.800.000

76.440.000

80.262.000

83.472.480

85.976.654

P/E Ratio

20,73

10,26

7,89

7,52

7,23

7,02

Ίδια Κεφάλαια

760.428.000

810.000.000

863.508.000

903.639.000

945.375.240

988.363.567

P/BV

0,79

0,74

0,70

0,67

0,64

0,61

Μερισματική απόδοση

2,231%

2,231%

Περίπου 5-5,5%

Περίπου 6%

 6 με 6,5%

 6 με 6,5%

Πηγή: www.greekfinanceforum.com

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                  -------------

 

Οι δείκτες αποτίμησης στην τιμή του Fair Value

 

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι βασικοί δείκτες αποτίμησης στην τιμή του νέου Fair Value και τα 3,60 ευρώ, παρατηρώντας πως ακόμη και σε επίπεδα υψηλότερα 40% από τα 2,60 ευρώ που βρίσκεται τώρα η μετοχή. Οι δείκτες συνεχίζουνε να είναι ελκυστικοί, κάτι που καταδεικνύει τα περιθώρια πιθανής ανοδικής αναθεώρησης του Fair Value κατά τις επόμενες χρήσεις, με το θετικό σενάριο να συγκεντρώνει περισσότερες πιθανότητες από το αρνητικό.

 

Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και στα 3,6 ευρώ, με βάση την ρεαλιστική εκτίμηση μας για την κερδοφορία του 2026-2027, το P/E Ratio παραμένει σχεδόν σε μονοψήφιο επίπεδο, 9,7 με 10χ !!

 

 

ΑΔΜΗΕ

 

 

 

 

 

 

2022

2023

2024e

2025e

2026e

2027e

Καθαρά κέρδη

29.095.000

58.800.000

76.440.000

80.262.000

83.472.480

85.976.654

P/E Ratio

28,71

14,20

10,93

10,41

10,01

9,71

Ίδια Κεφάλαια

760.428.000

810.000.000

863.508.000

903.639.000

945.375.240

988.363.567

P/BV

1,10

1,03

0,97

0,92

0,88

0,85

Πηγή: www.greekfinanceforum.com

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                       -------------

 

Παράρτημα Α: Περιγραφή των σημαντικότερων έργων

 

Με βάση τα όσα γράφει η ίδια η εισηγμένη στα ενημερωτικά των αποτελεσμάτων 9μήνου:

 

Ο ΑΔΜΗΕ μέσα από το επενδυτικό του πρόγραμμα ύψους 5,4 δις ευρώ έως το 2030, δημιουργεί σύγχρονες, ανθεκτικές και πράσινες ηλεκτρικές υποδομές που στηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση της χώρας και ενισχύουν την ασφαλή ηλεκτροδότηση των καταναλωτών στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα. Η πορεία των σημαντικότερων έργων που υλοποιεί o Διαχειριστής, έχει ως εξής:

 

Ηλεκτρική Διασύνδεση Κρήτης - Αττικής

 

Μετά την πόντιση του συνόλου των υποβρυχίων ηλεκτρικών (500kV) και οπτικών καλωδίων της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής, η «ΑΡΙΑΔΝΗ INTERCONNECTION Μ.Α.Ε.Ε.Σ.» προχωρά με εντατικό ρυθμό και το χερσαίο τμήμα της διασύνδεσης, με τις σχετικές εργασίες μελέτης – κατασκευής από τους αναδόχους να βρίσκονται στην τελική ευθεία. Όσον αφορά στους σταθμούς μετατροπής, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των κτιρίων, η εγκατάσταση των μετασχηματιστών και των βαλβίδων μετατροπής καθώς και ο τερματισμός των HVDC καλωδίων και βρίσκονται σε εξέλιξη η ολοκλήρωση της εγκατάστασης και οι δοκιμές (pre-commissioning) του πρωτεύοντος και δευτερεύοντος εξοπλισμού. Παράλληλα, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του κτιρίου του GIS στην Κρήτη και βρίσκεται σε εξέλιξη η ολοκλήρωση της εγκατάστασης και ο έλεγχος (pre-commissioning) του εξοπλισμού. Αναφορικά με την πρόοδο του χερσαίου καλωδιακού τμήματος, στην Αττική ολοκληρώθηκε η κατασκευή της υπόγειας όδευσης από το ΚΥΤ Κουμουνδούρου προς το σημείο προσαιγιάλωσης στην Πάχη, και υλοποιείται ο τελευταίος σύνδεσμος των καλωδίων. Στην Κρήτη ολοκληρώθηκε η κατασκευή της υπόγειας όδευσης και υπολείπονται οι σύνδεσμοι των καλωδίων σε δυο θέσεις. Σύμφωνα με την απόφαση ένταξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Α.Π.: ΕΥΔ ΠΕΚΑ & ΠΟΛΠΡΟ 6673/21.6.2023) η διασύνδεση της Κρήτης με το ΕΣΜΗΕ Φάση ΙΙ θα χρηματοδοτηθεί με ποσό έως 313,2 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» για τις εργασίες του 1ου σταδίου του έργου (μέχρι 31/12/2023), αντλώντας έτσι σημαντικούς πόρους και μειώνοντας, κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό, το κόστος του έργου μείζονος σημασίας για τον Έλληνα καταναλωτή. Το 2ο στάδιο του έργου εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή» σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (Α.Π.: 103448/17.07.2024) και θα χρηματοδοτηθεί με ποσό έως 222,3 εκατ. ευρώ.

 

Ηλεκτρική Διασύνδεση Κυκλάδων

 

Η τέταρτη και τελευταία φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων αφορά στη διασύνδεση της Σαντορίνης, της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου. Το πρώτο σκέλος της διασύνδεσης (Σαντορίνη-Νάξος) είναι σε φάση κατασκευής με ορίζοντα ολοκλήρωσης εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Το καλοκαίρι του 2022 ολοκληρώθηκε η πόντιση του καλωδίου υψηλής τάσης μεταξύ των δύο νησιών ενώ προχωρούν οι εργασίες για την ανέγερση του Υποσταθμού Υψηλής Τάσης στην υπό διασύνδεση Σαντορίνη. Τον Νοέμβριο του 2022 ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία και τον Φεβρουάριο του 2023 υπογράφηκαν οι συμβάσεις των καλωδιακών τμημάτων και για τα υπόλοιπα τρία νησιά των νοτιοδυτικών Κυκλάδων (Φολέγανδρος, Μήλος, Σέριφος) που θα ενσωματώσουν το σύνολο του νησιωτικού συμπλέγματος στο Σύστημα Υψηλής Τάσης έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2026. Τον Σεπτέμβριο του 2023 υπογράφηκαν οι συμβάσεις και για τους Υποσταθμούς Υψηλής Τάσης που θα κατασκευαστούν στη Φολέγανδρο, τη Μήλο και τη Σέριφο, θέτοντας το σύνολο του έργου σε φάση κατασκευής. Τον Φεβρουάριο του 2024 ολοκληρώθηκε η πόντιση του υποβρυχίου καλωδίου υψηλής τάσης της διασύνδεσης ΛαύριοΣέριφος ενώ τον Μάιο του 2024 ολοκληρώθηκε η πόντιση και της διασύνδεσης Σέριφος – Μήλος. Η προστασία και των δύο υποβρυχίων διασυνδέσεων ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2024.

 

Η ολοκλήρωση της διασύνδεσης των Κυκλάδων θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης μονάδων ΑΠΕ συνολικής ισχύος 332 MW στα νησιά, επιτυγχάνοντας ένα πιο σταθερό, πράσινο και οικονομικό ενεργειακό μείγμα για το νησιωτικό σύμπλεγμα. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU και με το ΦΕΚ τ΄Δ 494 4/8/2022 χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας.

 

Ανατολικός Διάδρομος Πελοποννήσου

 

Το υποέργο της Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που συνδέει το υφιστάμενο ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία τον Δεκέμβριο του 2022. Τον Δεκέμβριο 2023 υπογράφτηκε η σύμβαση για το υποέργο της νέας Γραμμής μεταφοράς που θα συνδέσει το ΚΥΤ Κορίνθου με το ΚΥΤ Κουμουνδούρου, θέτοντας το δεύτερο τμήμα του έργου σε φάση κατασκευής. Η ολοκλήρωση του υπόψη υποέργου αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2026. Το έργο της Γραμμής Μεταφοράς «ΚΥΤ Κουμουνδούρου-ΚΥΤ Κορίνθου» συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU και με το ΦΕΚ Δ 494 4/8/2022 χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας.

 

Αναβάθμιση του ΚΥΤ Κουμουνδούρου

 

Οι εργασίες κατασκευής του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου, τεχνολογίας κλειστού τύπου (GIS), που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο ΚΥΤ υπαίθριου τύπου, βρίσκονται σε εξέλιξη. Η υλοποίηση του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση του Ανατολικού Διαδρόμου 400 kV Πελοποννήσου, θα αποτελέσει το τερματικό της διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης με το ηπειρωτικό Σύστημα και θα ενισχύσει την αξιοπιστία τροφοδότησης των φορτίων στην (Δυτική κυρίως) Αττική. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ως τμήμα της Γραμμής Μεταφοράς Μεγαλόπολη – Κόρινθος - ΚΥΤ Κουμουνδούρου. Η πλευρά των 400KV (Φάση Α) ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2024 και η δοκιμαστική ηλέκτριση επιτεύχθηκε τον Αύγουστο του 2024. Η πλήρης ολοκλήρωση του αναβαθμισμένου ΚΥΤ Κουμουνδούρου αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2026. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU.

 

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις Δωδεκανήσων και ΒΑ Αιγαίου

 

Το καλοκαίρι του 2023 ο ΑΔΜΗΕ προχώρησε στην ανάθεση των μελετών και των αναγνωριστικών ωκεανογραφικών – βυθομετρικών ερευνών για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των Δωδεκανήσων και τον Νοέμβριο του 2023 για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών του ΒΑ Αιγαίου, οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη. Συγκεκριμένα, έχει ολοκληρωθεί η έρευνα βυθού για τις διασυνδέσεις Κόρινθος – Κως και Κως – Ρόδος και έχει εκκινήσει η έρευνα βυθού για την διασύνδεση Ρόδος – Κάρπαθος με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2024. Για το ΒΑ Αιγαίο έχει ολοκληρωθεί η έρευνα βυθού για την όδευση Σκύρος – Εύβοια και έχει εκκινήσει η έρευνα βυθού για τις οδεύσεις Λέσβος – Σκύρος, Λήμνος – Λέσβος, Λήμνος – Θράκη, Λέσβος – Χίος, Χίος – Σάμος, Σάμος – Κως οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Δεκέμβριο. Οι μελέτες αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την ωρίμανση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων που δρομολογεί ο Διαχειριστής μέχρι το τέλος της δεκαετίας, στο πλαίσιο του επενδυτικού του προγράμματος. Σύμφωνα με τον τρέχοντα σχεδιασμό, με την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων η Κως, η Ρόδος και η Κάρπαθος θα διασυνδεθούν με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω Κορίνθου, σε δύο φάσεις. Αντίστοιχα, η διασύνδεση του βορειανατολικού Αιγαίου θα περιλαμβάνει τα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Σκύρο, Χίο και Σάμο, και θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις. Η διασύνδεση των Δωδεκανήσων συμπεριλαμβάνεται στην πρόταση του αρμόδιου Υπουργείου για συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών.

 

Τον Απρίλιο του 2024 αναρτήθηκε η Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της Α’ Φάσης της Συμφωνίας Πλαίσιο, που αφορά την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής για τις καλωδιακές Διασυνδέσεις των δύο έργων η οποία ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο. Η Β φάση αναμένεται να ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2024. Επιπρόσθετα, τα Τεύχη Δημοπράτησης για το τμήμα του έργου της Διασύνδεσης Δωδεκανήσων που αφορά τους Σταθμούς Μετατροπής Κορίνθου και Κω, καθώς και τη διασύνδεση Συνεχούς Ρεύματος Κόρινθος - Κως αναρτήθηκαν στις 22 Νοεμβρίου με την εκκίνηση της κατασκευής του προαναφερόμενου τμήματος να εκτιμάται έως το τέλος του 2025. Παράλληλα η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων υποβλήθηκε στο ΥΠΕΝ τον Δεκέμβριο του 2023 και αναμένεται η Απόφαση της έκδοσης τον Δεκέμβριο του 2024. Για τη διασύνδεση του ΒΑ Αιγαίου, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, για το τμήμα ΚΥΤ Ν. Σάντας – Υ/Σ Δυτικής Λέσβου, αναμένεται να υποβληθεί τον Δεκέμβριο.

 

Διεθνείς Διασυνδέσεις

 

Ο ΑΔΜΗΕ προτεραιοποιεί τα έργα διεθνών διασυνδέσεων, με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας στον τομέα της Ενέργειας, την ανάδειξη της Ελλάδας σε ισχυρό εξαγωγέα καθαρής ενέργειας και την εμβάθυνση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, ο Διαχειριστής: • Τον Ιούνιο 2023 έθεσε σε λειτουργία, από κοινού με τον Διαχειριστή του βουλγαρικού Συστήματος Μεταφοράς ESO EAD, τη δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας (Νέα Σάντα-Maritsa), με την οποία αυξάνεται σημαντικά το περιθώριο ανταλλαγών ενέργειας ανάμεσα στις δύο χώρες. • Ολοκλήρωσε τις μελέτες σκοπιμότητας για τη δεύτερη ενισχυτική διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας ισχύος 1 GW, από κοινού με τον Διαχειριστή της γειτονικής χώρας, Terna. • Με τη στήριξη της Πολιτείας, προωθεί εντατικά, έναν νέο διάδρομο καθαρής ενέργειας Βορρά – Νότου, την ηλεκτρική διασύνδεση Green Aegean Interconnector, που προβλέπεται να διασυνδέσει τα ηλεκτρικά συστήματα της Ελλάδας και της Γερμανίας. Το έργο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την μεταφορά του ενεργειακού πλεονάσματος που προέρχεται από την Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο προς τα μεγάλα κέντρα κατανάλωσης στην κεντρική Ευρώπη. Η αρχική δυναμικότητα της διασύνδεσης σχεδιάζεται να ανέλθει σε 3 GW ενώ σε δεύτερο χρόνο θα μπορούσε να φτάσει από 6 έως και 9 GW. Το έργο έχει ενταχθεί στο 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ENTSO-Ε (ΤΥΝDP 2024) ως έργο υπό θεώρηση (under consideration). Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με τους εμπλεκόμενους Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς για την ωρίμανση του έργου. • Συνεργάζεται στενά με τον Διαχειριστή της Αιγύπτου (EETC – Egyptian Electricity Transmission Company) και τον φορέα υλοποίησης ELICA SA, με τον οποίο έχει υπογράψει Μνημόνιο Κατανόησης σχετικά με την αξιολόγηση της εισόδου του στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας που αναπτύσσει το PCI έργο GREGY – Interconnector, που αφορά στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου. Το έργο έχει ενταχθεί στην 1η λίστα έργων αμοιβαίου ενδιαφέροντος PMI (Projects of Mutual Interest) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στο νέο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης TYNDP 2024 του ENTSO-E. • Τον Φεβρουάριο 2024 συστάθηκε η κοινοπραξία «ΣΑΟΥΔΟΑΡΑΒΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ Α.Ε.» με αντικείμενο την εκπόνηση της μελέτης βιωσιμότητας για την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Σαουδικής Αραβίας, από τον ΑΔΜΗΕ και την National Grid που κατέχουν μερίδιο 50% έκαστος. Η σύμπραξη εποπτεύεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδας και το Υπουργείο Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας και εξειδικεύει τη στρατηγική συνεργασία μεταξύ των δυο χωρών στον τομέα της Ηλεκτρικής Ενέργειας. • Τον Απρίλιο του 2024 η κοινοπραξία «ΣΑΟΥΔΟΑΡΑΒΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ Α.Ε.» προχώρησε στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάθεση των σχετικών μελετών εμπορικής βιωσιμότητας για την ηλεκτρική διασύνδεση ανάμεσα στην Ελλάδα και το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας μέσω καλωδίου HVDC, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ, οι οποίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί το τρίτο τρίμηνο του 2025. Τον Οκτώβριο του 2024 ολοκληρώθηκαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες και η σύμβαση με τον Ανάδοχο έχει ήδη υπογραφεί.

 

• Τον Οκτώβριο 2023, ορίστηκε ως Φορέας Υλοποίησης και Project Promoter του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ, το οποίο είναι ενταγμένο στην 6η λίστα των Projects of Common Interest της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ανάληψη από τον Διαχειριστή Συστήματος της Ελλάδας του ρόλου του Project Promoter στο εμβληματικό έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κύπρου και του Ισραήλ στο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό σύστημα, μέσω της Ελλάδας, διασφαλίζει την τεχνική και χρηματοδοτική επάρκεια του έργου και θέτει τις βάσεις για την έγκαιρη ολοκλήρωσή του. Υπενθυμίζεται ότι, ήδη, από το 2021 ο ΑΔΜΗΕ συνδράμει το έργο ως τεχνικός σύμβουλος, έχοντας συνεισφέρει, καθοριστικά, στη σχεδιαστική του ωρίμανση και στη συμβασιοποίηση των κρίσιμων συμβολαίων για την πρόοδό του. Η ολοκλήρωσή του έργου θα σηματοδοτήσει την ηλεκτρική διασύνδεση της Κύπρου με το ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς, διασφαλίζοντας την ισχυρή ενεργειακή θωράκιση του νησιού. Το δε Ισραήλ θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού του, αποκτώντας τη δυνατότητα να αυξήσει, περαιτέρω και ταχύτερα, τη συμμετοχή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στο ενεργειακό του ισοζύγιο. Τον Δεκέμβριο 2023, η εταιρεία EuroAsia Interconnector Ltd μετέφερε στον ΑΔΜΗΕ το ποσό των 55,2 εκατ. ευρώ που είχε λάβει ως προχρηματοδότηση από το European Union’s Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency (CINEA) και το μηχανισμό CEF (Connecting Europe Facility) της Ε.Ε. και με την είσπραξη επιπλέον 109,2 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο 2024, η ληφθείσα προχρηματοδότηση ανήλθε στα 164,5 εκατ. ευρώ, ποσό που αποτελεί το 25% της συνολικής επιχορήγησης. Τον Δεκέμβριο 2023 δόθηκε από τον ΑΔΜΗΕ η εντολή έναρξης εργασιών. Έκτοτε έχουν καταβληθεί 135,2 εκατ. ευρώ στον Ανάδοχο του καλωδιακού τμήματος Nexans, καθώς οι εργασίες είναι σε εξέλιξη. Συγκεκριμένα, στο καλωδιακό τμήμα έχει ήδη ολοκληρωθεί η κατασκευή των πρώτων 120 χλμ. του υποθαλάσσιου καλωδίου ενώ επιπλέον 40 χλμ. βρίσκονται σε τελικό στάδιο παραγωγής. Τους μήνες Ιούνιο και Σεπτέμβριο του 2024, ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση των εργοστασιακών συνδέσμων καλωδίων για τις πρώτες τρεις παρτίδες του έργου, ενώ η τέταρτη παρτίδα αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2024. Η παράκτια έρευνα στην Κρήτη έχει ήδη ολοκληρωθεί, και προχωρούν οι γεωφυσικές και γεωτεχνικές μελέτες για το Νότιο Καλώδιο (Πόλος 1) και για το Βόρειο Καλώδιο (Πόλος 2). Στις 20 Σεπτεμβρίου 2024, υπογράφηκε συμφωνία κατανόησης μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας για τα επόμενα βήματα του έργου της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης Κύπρου-Κρήτης. Ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε στενή συνεργασία με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη για τα θέματα που άπτονται της υλοποίησης του έργου. Παράλληλα, ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ: • Ωριμάζει τη νέα διασύνδεση Ελλάδας - Αλβανίας μαζί με τον Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς της γειτονικής χώρας. Τον Μάρτιο του 2024 συστάθηκε από κοινού ειδική ομάδα εργασίας με εκπροσώπους των δύο διαχειριστών με στόχο την παρακολούθηση της προόδου υλοποίησης της νέας διασύνδεσης από τις δύο πλευρές και τη διερεύνηση της περαιτέρω συμβολής του έργου στους στόχους για τη μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη. • Σχεδιάζει την κατασκευή νέας διασύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, η οποία θα ενισχύσει τη διασύνδεση του Ευρωπαϊκού με το Τουρκικό Σύστημα Μεταφοράς. Τον Φεβρουάριο του 2024 συστάθηκε από κοινού επιτροπή με εκπροσώπους των δύο διαχειριστών με στόχο τον συντονισμό και την επίτευξη της υλοποίησης της νέας διασύνδεσης. • Προωθεί την αναβάθμιση της υφιστάμενης διασύνδεσης με τη Βόρεια Μακεδονία. Τον Νοέμβριο 2023 υπογράφηκε στην Αθήνα Μνημόνιο Συνεργασίας για τη σύζευξη των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας Βαλκανικών χωρών από τους αρμόδιους θεσμικούς φορείς Ρυθμιστικών Αρχών, Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς - μεταξύ των οποίων και ο ΑΔΜΗΕ- και των Χρηματιστηρίων Ενέργειας, το οποίο ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία ενιαίας αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

 

Παράρτημα: Ιστορικό χρηματικών διανομών (μερίσματα - επιστροφές κεφαλαίου)

 

Τιμή σε €

Τύπος

Ημ/νία αποκοπής

Έναρξη πληρωμής

Χρήση

0,0582

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

9 Σεπ 2024

16 Σεπ 2024

1 Ιαν 2024 - 31 Δεκ 2024

0,0582

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

4 Οκτ 2023

11 Οκτ 2023

1 Ιαν 2023 - 31 Δεκ 2023

0,0682

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

29 Αυγ 2022

5 Σεπ 2022

1 Ιαν 2022 - 31 Δεκ 2022

0,0179

ΜΕΡΙΣΜΑ

6-Σεπ-21

13-Σεπ-21

1 Ιαν 2020 - 31 Δεκ 2020

0,0854

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

6-Σεπ-21

13-Σεπ-21

1 Ιαν 2021 - 31 Δεκ 2021

0,0289

ΜΕΡΙΣΜΑ

24-Αυγ-20

31-Αυγ-20

1 Ιαν 2019 - 31 Δεκ 2019

0,0889

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

24-Αυγ-20

31-Αυγ-20

1 Ιαν 2020 - 31 Δεκ 2020

0,06

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

2-Αυγ-19

9-Αυγ-19

1 Ιαν 2019 - 31 Δεκ 2019

0,0284

ΜΕΡΙΣΜΑ

2-Αυγ-19

9-Αυγ-19

1 Ιαν 2018 - 31 Δεκ 2018

0,0316

ΠΡΟΜΕΡΙΣΜΑ

24-Αυγ-18

31-Αυγ-18

1 Ιαν 2018 - 31 Δεκ 2018

 

 

Τα όσα αναγράφονται σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν σύσταση για αγορά/πώληση ή διακράτηση μετοχών ή άλλων σύνθετων προϊόντων (πχ. CFD) που συνδέονται με τους συγκεκριμένους τίτλους που αναφέρονται.

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

 

 

 

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum